נמשכת השביתה במקצועות הפרה-רפואיים; לקראת סכסוך עבודה בסינמטק ת"א

עובדי מקצועות הבריאות המשיכו היום (שלישי) בשביתתם על רקע המחסור בתקנים להעסקת עובדים בסקטור הפרה-רפואי – כך מסר דובר ההסתדרות. יותר מ-5,000 עובדים בבתי החולים ובמרפאות הקהילה ישבתו בהם: פיזיותרפיסטים, תזונאיות, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק, שינניות, יועצים גנטיים ומטפלים ביצירה ובאומנות.

2018-05-29_201247

לקראת שביתה בסינמטק? (צילום: סינמטק ת"א)

 

כמו כן, מרחב ההסתדרות בתל-אביב צפוי להכריז על סכסוך עבודה בסינמטק תל אביב, לבקשת ועד העובדים. זאת, על רקע דרישות של העובדים, בהן אי העלאת שכרם, איום על פעילות הספרייה ומסחור המוסד. יוני הקרוב הוא עונת השיא של הפסטיבלים בסינמטק, ואמורים להתקיים בו בין השאר פסטיבל הסטודנטים ופסטיבל הקולנוע הגאה. השביתה, אם אכן תתקיים, עשויה לשבש באופן חסר תקדים את הפעילות הקולנועית בישראל.

ירון בן חיים, ראש ועד עובדי סינמטק תל אביב, אמר לאתר וואלה: "הנהלת הסינמטק מושכת את המשא ומתן אתנו חודשים ארוכים. יש טענות שאין כסף לדרישות המאוד צנועות שלנו להעלות את שכרם של עובדי הסינמטק. בו בזמן קורים כל מיני שינויים בסינמטק, שלדעתנו פוגעים בעובדים, למשל יש איום על הספרייה, ותוכניות להעביר אותה לחלל קטן.

מנהל הספרייה תומר קאפ התפטר על הרקע הזה. לדעתנו משנים את אופי הסינמטק, ממסחרים אותו והופכים אותו למשהו אחר. הדבר הזה מכעיס אותנו מאוד".

"אנחנו מוצאים שאנחנו החזית האחרונה לפני הרס הסינמטק לגמרי", הוסיף בן חיים, "הגיע לידינו מידע שהם מוציאים כסף לכל מיני יוזמות מטורפות לחלוטין. למשל, התקינו באחרונה מסכי פלזמה בכל הסינמטק. זה די מגוחך. אפשר היה לחיות בלי זה. עכשיו רוצים גם להתקין שני מסכי פלזמות ענקיים על חזית הסינמטק, שיחליפו את השלטים. וזאת בזמן שלהעלות את שכר העובדים השעתיים אין להם כסף. במקביל הם מחתימים על חוזים אישיים, בניגוד להסכם הקיבוצי. זה דבר מאוד מוזר. אנחנו לא מורגלים לסוג כזה של התנהלות של מתנ"ס. מהרגע שנכנסה לתפקיד המנכ"לית דינה פלד, התחושה שלנו היא שאנחנו לאט אבל בטוח הולכים לכיוון של הרס. אז אנחנו הולכים לסכסוך עבודה".

"נכריז על סכסוך עבודה. אם לא נגיע להסכם תוך שבועיים יושבתו חלק מהפעילויות בסינמטק. נעשה הכל כדי לא לפגוע ביוצרים ישראליים ולא באקדמיה. אבל בהחלט ייפגע התוכן המסחרי. התמהיל של התוכן המסחרי בשנים האחרונות הפך להיות גדול יותר, הדברים יצאו מכלל שליטה. אנחנו מוכנים לכל פעולות המחאה במהלך השבועיים האלה. נקווה שלא נגיע להשבתה".