נמשכות ההתנכלויות כלפי פעילי זכויות האדם באיראן

עשרות תומכי המשטר האיראני הפגינו אתמול (ה') בטהרן מול ביתה ומשרדה של כלת פרס נובל לשלום, עו"ד שירין עבאדי, והאשימו אותה "באהדה כלפי ישראל". על כך מוסר הבוקר העיתון הצרפתי "הומניטה". עבד אל-רזא טאג'יק, חבר בארגון זכויות האדם של עבאדי, מסר כי המפגינים תלשו מהקיר את שלט הכניסה של משרד עורכי הדין שלה ודרכו עליו. הוא הוסיף כי הם קראו קריאות בנוסח "ישראל מבצעת פשעים ועבאדי תומכת בה".

המפגינים שייכים ל"משמרות המהפכה" של השלטון  – התפזרו לאחר התערבות המשטרה. ההפגנה נערכה כחלק מהמערכה התעמולתית של המשטר האיראני נגד פעילי זכויות האדם.
איש משמרות המהפכה, עלי-רזה קייגובדי, אישר לסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א שאנשי הארגון שלו התגודדו מחוץ למשרדה של עבאדי בטהרן, שבו נמצא גם ביתה. יצויין שהארגון של עבאדי גינה את האלימות נגד הפלסטינים ברצועת עזה וקרא לפעולה בינלאומית שתעצור את הפעולה הנפשעת הישראלית. כך לא ברור מה היה הרקע להאשמות שהועלו בהפגנה. ממשלת איראן פשטה על משרד עורכי הדין של עבאדי בטהרן בתחילת השבוע, פחות מעשרה ימים לאחר שנסגרו משרדי המרכז להגנה על זכויות אדם שבראשו היא עומדת. עבאדי, שזכתה בפרס נובל לשלום בשנת 2003, נוהגת לבקר בקביעות את מצב זכויות האדם בארצה. הרשות השופטת באיראן מסרה כי המשרדים נסגרו באופן זמני בלבד ויוכלו לשוב לפעול "אם יקבלו הרישיון".