נחתם הסכם בחיפה: נציג חד"ש יהיה סגן ראש העיר

סיעת חד"ש הצטרפה לקואליציה של ראש העיר חיפה יונה יהב. ביום חמישי האחרון נחתם ההסכם קואליציוני בין סיעת חד"ש לבין סיעתו של ראש העירייה. בעקבות ההסכם יו"ר סיעת חד"ש, ד"ר סוהיל אסעד, יכהן כסגן ראש העיר בשכר במשך חצי קדנציה ונציגי חד"ש יעמדו בראשות ועדת הרווחה וכן ועדת הנחות בארנונה. בעת טקס החתימה אמר ד"ר אסעד כי הסיעה תדאג לצרכים ולמצוקות של כלל התושבים ,ובמיוחד לקדום השכונות הערביות והמעורבות, הסובלות מהזנחה ארוכת שנים.

2013-11-09_161620

חברי המועצה ד"ר סוהיל אסעד וערין עאבדיזועבי בעת הפצת מנשרים בוואדי ניסנאס (צילום: חד"ש חיפה)


כאמור, ד"ר סוהיל אסעד, יכהן במחצית השנייה של הקדנציה בתור סגן ראש עיר בשכר. "באמצעות ועדות הרווחה והארנונה אנו מקווים לתת מענה לצרכים ולמצוקות של כלל התושבים המוחלשים בעיר", נמסר מחד"ש. יצוין, כי זו הפעם הראשונה שבעיריית חיפה יכהן נציג של האוכלוסייה הערבית בתור סגן ראש עיר בשכר. בהסכם הקואליציוני נקבע, כי שני הצדדים מחויבים עמוקות להדיפת כל שיח גזעני הפוגע בחיים המשותפים בין בני שני העמים, ובמרקם היחסים הייחודי בעיר, ולגינוי כל גורם הדוגל בגזענות נגד האוכלוסייה הערבית. שני הצדדים סבורים כי היותה של העיר חיפה עיר יהודיתערבית משותפת, מחייב שותפות מהותית של האוכלוסייה הערבית בחיי העיר הציבוריים, החברתיים והתרבותיים.

בחד"ש מקווים כי באמצעות חברות בקואליציה העירונית יוכלו לפעול לטובת השכונות המוחלשות, ובמיוחד לקידום השכונות הערביות והמעורבות, הסובלות מהזנחה ארוכת שנים. בבחירות האחרונות למועצת העיר, זכתה חד"ש ב-6.3% מהקולות, והגדילה את כוחה לעומת הבחירות הקודמות, אז זכתה ב-5.9% מהקולות. הסיעה מיוצגת באמצעות שני חברי מועצה: ד"ר סוהיל אסעד וערין עאבדיזועבי, שהיא האישה הערבייה הראשונה שתכהן איפעם במועצת העיר חיפה.