נהגי התחבורה הציבורית דורשים הגנה בפני באלימות גזענית ולמנוע פגיעה בשכרם

נהגי התחבורה הציבורית המאוגדים בכוח לעובדים דורשים הגנה בפני אלימות, בייחוד על רקע גזעני, ולמנוע פגיעה בשכרם. אנשי כוח לעובדים נפגשו השבוע עם נציגי משרד התחבורה ועם ההנהלות החברות, "אבל בינתיים יש רק דיבורים באוויר".

יצוין שהשבוע נרשמו תקיפות גזעניות כלפי נהגים ערבים בירושלים ושכרם של העובדים עלול להיפגע בעקבות שינויים בלוח הזמנים ובתדירות הנסיעות, ואף קיצור שעות העבודה. "ההנהלות ידעו לקצר את שעות המנוחה שלנו, גם ידעו לקרוא לנו להתייצב ראשונים בשבת ה-7 באוקטובר וגם ידעו להוריד שעות עבודה. אבל הן לא יודעות לדאוג לביטחון האישי והכלכלי שלנו". הנהגים דורשים ביטחון לעובדי התחבורה הציבורית ופיצוי על הפגיעה בשכר.

"לא נאפשר הפקרות בביטחון האישי והכלכלי של עובדי התחבורה הציבורית", הדגישו.

במכתב ששיגר איתי כהן, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, להנהלות סופרבוס, אלקטרה אפיקים ודן דרום נאמר "יש להבטיח ביטחון אישי לנהגים ומניעת אלימות כלפי נהגים ופקחים, בדגש על אזור ירושלים וסביבותיה. לצערנו, אירעו מקרי אלימות חמורים על רקע גזעני כלפי נהגים של סופרבוס וחברת אלקטרה אפיקים. אנחנו רואים עלייה מדאיגה בהתבטאויות ובאלימות של נוסעים, וברור לנו שאם לא יינקטו צעדים, אירועים אלה עלולים להיות רק ההתחלה של גל אלימות כלפי נהגים ופקחים. נדרש פתרון מיידי לביטחון ומניעת האלימות. ככל שלא יימצא כזה, לא נוכל לאפשר את המשך הפקרת ביטחונם ושלומם של נהגים ופקחים, בפרט בירושלים והאשכולות שסביבה".

עוד כתב כהן "התחבורה הציבורית היא קריטית לתפקוד המשק ולציבור הישראלי, ואינה כמו כל ענף אחר. כידוע לכם, עובדי התחבורה הציבורית היו הראשונים להתגייס למאמץ הלאומי עם פרוץ המלחמה ועד היום עובדים בסיכון רב לעומת מרבית האוכלוסייה. חובת השמירה על בטחון ובטיחות העובדים רובצת לפתחכם כמעסיקיהם".

דרישות כוח לעובדים הן: "פתרונות אבטחה מיידים לעובדים בסיכון לאלימות מצד נוסעים, בדגש על אזור ירושלים וסביבותיה; הצבת מאבטחים באוטובוסים במוקדי סיכון, הצבת מלווים באוטובוסים לצרכי הרתעה, הזעקת עזרה ותיעוד מקרי אלימות – בדגש על שעות הערב והלילה עד תום השירות; עבודה בזוגות לפקחים בשעות הערב והלילה". וכן, "הבטחת עבודה מלאה, בהיקפים זהים לתקופה שלפני המלחמה, לכלל עובדי התחבורה הציבורית ומתן תוספת סיכון לעובדים באזורי עימות".