נהגי בית שמש אקספרס פתחו בשביתה: דורשים חתימה על הסכם קיבוצי חדש

מאות נהגי האוטובוסים בחברת בית שמש אקספרס פתחו הבוקר (שני) בשביתה. בעקבות השביתה נרשמו שיבושים כבדים בתחבורה הציבורית בבית שמש, ירושלים, ת"א ובני ברק. זאת, לאחר שההסתדרות הלאומית וארגון נהגי האוטובוסים הודיעו שהניסיונות למניעת השביתה כשלו ו"הנהלת החברה התבצרה בעמדתה ופוגעת בעובדי ונהגי החברה".

עובדי חברת בית שמש אקספרס הכריזו על סכסוך עבודה בעקבות אי הגעה להסכמות עם הנהלת החברה על תנאי העסקתם של הנהגים ושמירה על זכויותיהם. במשך כמעט שנתיים ניסו בהסתדרות הלאומית יחד עם ועד העובדים, לגבש הסכם קיבוצי חדש אך לטענתם "הנהלת החברה מתבצרת בעמדותיה ושוללת מהנהגים זכויות שהובטחו ושניתנו בתחילת פעילותה של החברה".

בהודעה שנשלחה בסוף השבוע לעו"ד רבקה ורבנר, הממונה על יחסי העבודה, נכתב כי החל מיום שני צפויים מאות נהגי החברה להתחיל בשביתה כוללת ללא הגבלת זמן מה שיוביל לשיבושי תנועה כבדים באזורים רבים ברחבי הארץ.

בית שמש אקספרס הינה חברת בת של ״נתיב אקספרס״ ומשרתת את אזור בית שמש, בני ברק, פתח תקווה, תל אביב וקריית גת באמצעות 26 קווי תחבורה ציבורית, 263 אוטובוסים, שמופעלים על ידי כ- 335 עובדים מתוכם כ-250 נהגים.