משבר ללא תקדים: מנהיג המפלגה הסוציאליסטית בספרד נאלץ להתפטר בלחץ האגף הימני

מנהיג המפלגה הסוציאליסטית בספרד פדרו סנצ'ס, נאלץ להתפטר אמש (שבת) מתפקידו, לאחר שהפסיד בהצבעה, שבה הכריעו חברי הנהגת המפלגה כי יודח מתפקידו. רוב חברי המזכירות ביקשו להדיח את סנצ'ס, בתקווה כי הצעד יוכל לסלול את הדרך עבורה להקמת ממשלה חדשה יחד עם הימין השמרני. המערכת הפוליטית במדינה נקלעה למשבר מתמשך, לאחר שמערכות הבחירות בדצמבר וביוני לא אפשרו למפלגה כלשהי להקים ממשלה בעצמה, וראשי המפלגה השמרנית שבשלטון לא הצליחו להרכיב קואליציה רחבה מספיק על מנת לזכות באישור הפרלמנט.

2016-10-02_165758

מנהיג המפלגה הסוציאליסטית בספרד פדרו סנצ'ס, אמש, בעת הודעה על התפטרותו (צילום: אל פאיס)

על פי פרשני העיתון הספרדי רב התפוצה "אל פאיס" היוצא לאור במדריד, ותחת הכותרת "משבר ללא תקדים", אנשי האגף הימני במפלגה לחצו על סנצ'ס להתפטר בעקבות קריאתו לערוך משאל בקרב חברי המפלגה וועידה מיוחדת כדי להכריע האם הסוציאליסטים ייתנו יד לשמרנים להקים ממשלה.

סנצ'ס התנגד נחרצות לאפשרות זו. מנהיג מפלגת פודמוס, פאבלו איגלסיאס, פרסם הודעה בפייסבוק לפיה "בקרב הסוציאליסטים גברו אלה הרוצים לחבור לממשלה השמרנית המושחתת עד היסוד. אנו נמשיך לפעול יחד עם האזרחים ולמענם". אלברטו גרסון, מרכז הקואליציה השמאל המאוחד של המפלגה הקומוניסטית, הוסיף "המפלגה השמרנית היא היחידה שניצחה אמש בתום הישיבה של מזכירות המפלגה הסוציאליסטית".