מק"י וחד"ש פתחו בקמפיין בחברה הערבית בגלל אוזלת ידה של ממשלת הימין במאבק בקורונה

בעקבות אזלת ידה של ממשלת הימין בהתמודדות עם העמקת המשבר הקורונה, חד"ש ומק"י פתחו אתמול (חמישי) בקמפיין להעלאת המודעות בקרב הציבור הערבי, בקריאה לציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות. במסגרת הקמפיין מופצים מסרים ברשתות החברתיות תחת הכותרת "ביתך, שכונתך, עירך אחריותך". כמו כן, פעילי חד"ש ומק"י נוסעים ברחובות הערים והכפרים בכלי רכב המצוידים במערכות כריזה וקוראים לציבור להקפיד על כללי הבטיחות.

מחד"ש נמסר ש"בימים האחרונים אנו עדים לעומק המחדל הבריאותי אליו הביאה אותנו 'ממשלת החירום לטיפול בקורונה', שעוסקת בכל דבר חוץ מהמשבר הבריאותי והחברתי המשתולל בישראל עם אלפי נדבקים ביום ומאות מתים, ומאות אלפי אזרחים שלא מצליחים לסגור את החודש". עוד הדגישו ש"בנוסף על ההשלכות הבריאותיות, החמרת המגיפה היא סוגיה חברתיתכלכלית בעלת השלכות קשות במיוחד עבור שכבות מוחלשות החיות ב"ערים אדומות". בעקבות כישלונה של הממשלה בטיפול בקורונה, עולה הצורך בסגר ממושך שיפגע בעסקים ויוביל להשבתת מוסדות חינוך, דבר חמור במיוחד ביישובים בהם תלמידים רבים אינם מסוגלים להשתתף בלמידה מרחוק בשל מחסור בציוד ובתשתיות".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן אודה (חד"ש), התייחס אמש לגידול בתחלואה ואמר: "נכון להיום אזרחים ערבים מרכיבים 28% מכלל חולי הקורונה בישראל. גבוה מידי ואנחנו עושים הכל כדי לצמצם את המספר אבל זאת לא הסיבה שאנחנו דוהרים אל עבר סגר כללי. הסיבה העיקרית היא צפיפות יתר של שרים כושלים בממשלה כושלת שאיבדה את השליטה במשבר. אנחנו נכנסים לסגר באשמתם ונצא ממנו בזכות האחריות שכל אחד יגלה כלפי משפחתו והציבור".

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) התייחסה אף היא להחרפת משבר הקורונה והאשימה את הממשלה בכישלון בבלימת התחלואה. "‏הבית, השכונה, העיר באחריותך. זה המסר שהוצאנו עכשיו בחד"ש. המצב חמור. הממשלה נחשלה כישלון חרוץ בהתמודדות עם המגיפה בחברה הערבית, כישלון שנובע מאפליה ויוהרה. היא ממשיכה להתרשל", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "למרות ובגלל זה עכשיו החברה הערבית נדרשת לסמוך על עצמה. עלינו לקחת אחריות כדי לשמור על עצמנו מפני המחלה", הדגישה.