מפלה לממשלת יפן השמרנית: ביוקוהמה נבחר ראש עיר בתמיכת הקומוניסטים

מפלה לממשלת יפן השמרנית ערב הבחירות האמורות להתקיים בחודשים הקרובים. על פי התוצאות הרשמיות שפורסמו הבוקר (שלישי) לראשות העיר יוקוהמה נבחר ביום ראשון האחרון פרופ' טקהארו יאמנאקה, שזכה לתמיכת המפלגה הקומוניסטית. על פי העיתונים בטוקיו "מדובר בכישלון אישי נוסף של ראש הממשלה יושיהידה סוגה".

ראש העיר יוקוהמה החדש, פרופ' טקהארו יאמנאקה (רביעי מימין), אתמול, במהלך מסיבת עיתונאים (צילום: המפלגה הקומוניסטית היפנית)

 

יוקוהמה היא העיר השנייה בגודלה ביפן ובירת מחוז קנאגווה בחבל קאנטו ומתגוררים בה כ-3.7 מיליון תושבים. בעיר ובסביבה מרכזים תעשייתיים גדולים והתמיכה בקומוניסטים היא גדולה יותר מאשר ביתר ערי המדינה. בבחירות האחרונות לפרלמנט המפלגה הקומוניסטית הוותיקה זכתה בכ-8% מקולות הבוחרים, אך התמיכה בעיר היא כמעט כפולה. כמחצית משלושה מיליון בעלי זכות הבחירה פקדו את הקלפיות ביום ראשון, לעומת 37% בבחירות הקודמות שנערכו ב-2017. דובר המפלגה הקומוניסטית בירך את פרופ' יאמנאקה על ניצחונו והדגיש שזהו "קדימון" לצפוי למפלגה השמרנית בבחירות לפרלמנט הקרובות.

סוגה נכנס לתפקידו בספטמבר אשתקד כמחליפו של שינזו אבה, שנאלץ להודיע על פרישה בשל מצב בריאותו. זאת, לפני סיום כהונתו ולאחר שכיהן בתפקיד במשך כשמונה שנים. כהונתו של סוגה כראש מפלגת הליברל-דמוקרטים תסתיים בספטמבר הקרוב, והבחירות לבית התחתון בפרלמנט במדינה ייערכו עד נובמבר.

שיעור התמיכה בראש ממשלת יפן צנח בתקופה האחרונה לשפל חסר תקדים על רקע האכזבה הציבורית מאופן הטיפול של ממשלתו במגפת הקורונה. תוצאות הבחירות ביוקוהמה מאכזבות במיוחד עבור ראש הממשלה, שקיווה לנצל את הניצחון הצפוי של מועמד מפלגתו ואת אירוח המשחקים האולימפיים בטוקיו כדי להגדיל את התמיכה הציבורית בו לקראת הבחירות הצפויות. בשבועות האחרונים פחות משליש מהמשיבים על הסקרים הצהירו על תמיכה בסוגה – ירידה של 9% בשיעור התמיכה בו לעומת סקרים קודמים והנתון הנמוך ביותר מאז שהחל בכהונתו. כמעט שני שלישים מהמשיבים הצהירו כי אופן הטיפול בהתפרצות האחרונה של הנגיף לא מוצלח בעיניהם.

 

ההודעה שפרסמה אתמול המפלגה הקומוניסטית היפנית בעקבות הבחירות ביוקוהמה (ביפנית):

https://www.jcp.or.jp/akahata/aik21/2021-08-23/2021082301_01_0.html