מעגל המחאה מתרחב: סטודנטים באוניברסיטה חיפה מתנגדים לפלישה הקרקעית

 

קבוצה חיפאית בשם "סטודנטים יהודים וערבים נגד המלחמה" קיימה היום (א', 4.1) פעולת מחאה שקטה כנגד הפלישה של צה"ל לרצועת עזה, ולמען הפסקת אש מיידית. לדברי הסטודנטים, את המחיר הכבד של המלחמה משלמים אזרחים חפים מפשע משני העמים.
 
הסטודנטים חילקו בלב הקמפוס, ברחבת קפה דשא, את העצומה של קבוצת "קול אחר" משדרות ועוטף עזה, הקוראת לראש-הממשלה ולשר הביטחון להפסיק את האש ולפעול בדחיפות לחידוש הרגיעה, ונשאו שלטים עליהם נכתב: "מלחמה תביא ביטחון? סטודנטים נגד המלחמה!" וכן "האם שקט לתושבי הדרום יושג על-ידי הרג בעזה? אין פתרון צבאי! מו"מ מדיני עכשיו!".
 
"כשהתחלנו בפעולות המחאה השקטות בשבוע שעבר, נתקלנו בתגובות לא פשוטות. חלק מהסטודנטים עדיין 'קנו' את דברי הפוליטיקאים והפרשנים הצבאים, והיו סבורים שהפצצות על עזה יביאו ביטחון לתושבי הדרום", אמרה טל מטלון, פעילת תא חד"ש באוניברסיטה. "כיום, אחרי שהתחילה הפלישה הקרקעית, וברור לכולם שיהרגו חיילים ואזרחים רבים ללא הצדקה ותכלית, נתקלנו בהצטרפות מפתיעה של סטודנטים. בימים הקרובים נמשיך בפעילות, ואנו מאמינים כי הקול השפוי שלנו יהיה זה שיגבר לבסוף".
 
הקבוצה, ההולכת ומתרחבת, כוללת סטודנטים שחלקם פעילים בתא חד"ש, אך רובם עצמאים ואינם מזוהים עם תנועות השמאל. בעת המחאה הוטרדו הסטודנטים על-ידי אנשי הביטחון של האוניברסיטה, אשר צילמו את הסטודנטים במצלמות וידאו, ביקשו מהם תעודות מזהות, ודרשו מהם לחדול מפעילותם.
 
"ההטרדה מצד רשויות האוניברסיטה לא תניא אותנו מלהמשיך ולמחות בלב הקמפוס", אמר בשארה עבוד, אחד המשתתפים בפעילות המחאה. "במשך כל השבוע נקיים מדי יום פעילות ובה ננסה להסביר לציבור הסטודנטים כי מול ההתלהמות המלחמתית, חייבים להשמיע קול שפוי והגיוני של הפסקת אש, חידוש הרגיעה ומשא-ומתן מדיני להסרת המצור מעל עזה ולשלום". קבוצת "סטודנטים יהודים וערבים נגד המלחמה" הודיעה כי תמשיך לקיים מדי יום, בהפסקה של 11:45, פעילות הסברה ומחאה שקטה ברחבת "קפה דשא" באוניברסיטה.