ממשלת הימין מתנגדת להשוואת מעמדם של נפגעי פשעי שנאה ונפגעי פעולות איבה

הקואליציה הפילה אתמול (רביעי) הצעת חוק של חברי כנסת מסיעת חד"ש להשוואת מעמדם של נפגעי פשעי שנאה לאלה של נפגעי פעולות איבה. החוק, לו היה מתקבל, היה מעניק פיצויים ותמיכה של המדינה בקורבנות של אלימות גזענית, הומופובית או אחרת. הקואליציה הימנית החליטה שערבי שמותקף ונפצע רק כי הוא ערבי, או לסבית שמותקפת ונפצעת כי היא לסבית, שווים פחות. בהצעה תמכו 31 והתנגדו 43.

2015-11-12_202935

ח"כ דב חנין (צילום: אל אתיחאד)

ח"כ דב חנין הציג אתמול את הצעת החוק בפני המליאה והיא יוזמה של חמשת חברי הכנסת של חד"ש: יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, ח"כ עאידה תומאסלימאן, ח"כ חנין, ח"כ יוסף ג'בארין וח"כ עבדאללה אבו מערוף. ח"כ חנין הסביר מעל דוכן הכנסת שמוצע להוסיף להגדרה "פגיעת איבה" פגיעה ממעשה אלימות שמטרתו העיקרית פגיעה באדם מתוך מניע של גזענות או מתוך מניע של עוינות כלפי ציבור מחמת דת, קבוצה דתית, מוצא עדתי, נטייה מינית או היותם עובדים זרים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות המציעים מזהים בחברה הישראלית הקצנה ברמת האלימות וההפליה בין קבוצות שונות בחברה בכלל ונגד האזרחים הערבים בפרט כאשר מגמת העלייה במקרים גזעניים והתגברותה במדינת ישראל מתבטאים במערכת החינוך, בתרבות, ברחוב ואף בחקיקה ובהסתה מתמשכת מאנשי ציבור וכלי תקשורת. אלימות שמושתת על שנאה עיוורת כלפי האחר והשונה, זה שאורחות חייו והשקפת עולמו אינם עולים בקנה אחד עם השקפתו של הפוגע. עם התגברות תופעת האלימות והגזענות כלפי קבוצות מסוימות בציבור, נוצר צורך ממשי להבטיח סיוע בסיסי לקורבנות מקרב קבוצות אלו, אשר לרוב אינן מסוגלות להגן על עצמן. מדובר בקבוצות הראויות להגנה מיוחדת ואשר קיים לגבי חבריהן, חשש מוגבר לעוינות, לפגיעה או לאלימות".