מכתב אזהרה של ארגון העיתונאים לראשי רשת: אל תפטרו עובדים בערוץ 13

ארגון העיתונאים שיגר אמש (שני) מכתב אזהרה לחברי דירקטוריון רשת ובו נאמר "הפרת ההסכם הקיבוצי וכללי הרגולציה יהיו על אחריותכם האישית". על אף שבית הדין לעבודה קבע ביום ראשון מפורשות כי ההסכם הקיבוצי תקף בערוץ 13 וכי חברת החדשות מנועה מפיטורים לפחות עד חודש יולי, בארגון חוששים שדירקטוריון רשת מתכוון להתעלם מהאמירות הברורות של בית הדין, ועשוי להתכנס כדי לאשר קיצוץ של 35 אחוז בתקציב חברת החדשות, במטרה לכפות עליה לפטר עובדים בניגוד להסכם הקיבוצי.

בשל כך אמש שלחו מנכ"ל ארגון העיתונאים, אלי גרשנקרוין, ומנהל המחלקה המשפטית של הארגון, עו"ד אייל וייס, מכתב אזהרה לכל חברי דירקטוריון רשת. במכתב הזכירו השניים לחברי הדירקטוריון את החלטת בית הדין מהשבוע, והבהירו שמאחר ולא ניתן להוציא אל הפועל פיטורי עובדים בתקופה הקרובה, קיצוץ תקציב חברת החדשות לא ימנע את תשלום שכר העובדים, ויותיר את חברת החדשות בגירעון תקציבי, בניגוד לתנאי הרישיון שניתן לה על ידי הרשות השנייה, המחייבים את רשת להעמיד לחברת החדשות תקציב שיספיק להוצאותיה.

לכן, הובהר לחברי הדירקטוריון שלא ניתן לקצץ בתקציב החברה, ושממילא רשת תהיה חייבת בכל הוצאותיה, לרבות תשלום שכר לעובדים. כמו כן, חברי דירקטוריון רשת הוזהרו שגם חברת רשת וגם הם אישית יישאו באחריות כספית לכל החלטה שתתקבל שתגרום לחברת החדשות להפר את ההסכם אליו הגיעה עם נציגות העובדים.