מחריף העימות בין הנהלת חברת החשמל לעובדים

 

ארגון עובדי חברת החשמל, המתנגד לתכנית הפיטורים של ההנהלה, פרסם, החל מהבוקר, בכל מוקדי השירות של חברת החשמל מודעה לפיה מטרת ההנהלה היא להחליף את עובדי חברת החשמל הישראליים בעובדים זרים ולפרק את העבודה המאורגנת.
 
במודעה נכתב ציטוט של המנכ"ל עמוס לסקר לפיו קיים מחסור בידיים עובדות, כשהוא מציין שייתכן ויזדקק לעובדים זרים על מנת להתמודד עם המחסור. זאת, בעוד החברה מתעתדת לפטר מאות עובדים כחלק מהתוכנית.
 
יו"ר ועד העובדים, מיקו צרפתי, מסר כי "דווקא עכשיו, בימים של מיתון ומשבר כלכלי, מרשה לעצמו מנכ"ל חברת החשמל לזרוק לכלבים 2,500 מפרנסי משפחות כדי לקלוט במקומם עובדים זרים", ושאל: "האם עבודה ישראלית מאורגנת היא ה'שמנת ותותים' אליהם התייחס לסקר?"
 
עובדי חברת החשמל הודיעו אתמול כי "בשל תנאי מזג האוויר, מתוך אחריות ועל מנת למנוע הפסקות חשמל ופגיעה בציבור, הם יאפשרו היום כניסה זמנית של המנהלים לאתרי החברה במקומות בהם יש תקלות". זאת, לאחר שחברי הוועד, החל מאתמול, מונעים מאנשי הנהלה להיכנס לאתרי החברה ברחבי הארץ ו"לדווח על עובדים הממשיכים לשתף פעולה עם הנהלת החברה". עוד במסגרת העיצומים אותם נוקטים העובדים כחלק מהמאבק בתוכנית, הם הפסיקו גביית חובות מלקוחות ואינם מבצעים ניתוקים.