מחו במגרש הרוסים בי-ם: דורשים לחקור ירי משטרתי לעבר ילד בן 9

פעילי שלום, בהם חברי חד"ש ומק"י, הפגינו אמש (חמישי) במגרש הרוסים בירושלים בדרישה לחקור פציעת ילד בן 9 בעיסאוויה. בהפגנה נאמר כי "זה חודשים רבים שעיסאוויה היא מגרש המשחקים של משטרת ישראל. המשטרה בראשותו של מפקד המחוז פתחו במבצע התעמרות בתושבי השכונה שאין לו סוף. ילדים וילדות הם הנפגעים העיקריים, וחווים טראומות מתמשכותנפשיות וגופניות ממדיניות של ענישה קולקטיבית, דיכוי וכיבוש. רק השבוע איבד את עינו מלאכ עיסא בן התשע. זה חייב להיפסק".

גם חברי הכנסת עופר כסיף ועאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) פנו השבוע לשר לביטחון פנים בדרישה לחקור ירי משטרתי לעבר ילד בן 9. האירוע המזעזע התרחש כשמאלכ ירד מהסעה של בית הספר, והלך לקנות ממתקים. הקליע מכוסה הגומי שפגע בעינו של מאלכ גרם לו לפציעה קשה בגולגולת, בפרט באזור העין. הסיכוי שהוא יאבד את ראייתו גבוה, וכעת בבית החולים בני משפחתו מקווים להחלמתן.

מפגינים, אמש, בדרכם למגרש הרוסים בעקבות פציעתו של ילד בן 9 בעיסאוויה שבמזרח ירושלים שתחת כיבוש ישראלי (צילום: אקטיבסטילס)

יצוין שביום שני האחרון ביקרו חברי הכנסת כסיף ותומאסלימאן בביה"ח הדסה עין כרם את מאלכ עיסא ופגשו את בני משפחתו. "הגענו לחזק את המשפחה ולתמוך בה ברגעים הקשים, ומכאן אנחנו מבטיחים להמשיך ולהיאבק נגד הכיבוש ולסיום שפיכות הדמים", מסרו בתום הביקור.