מחאת האפודים הצהובים לא דועכת: רבבות הפגינו ברחבי צרפת

כ-40 אלף פעילי "האפודים הצהובים" הפגינו אתמול (שבת) ברחבי צרפת. כך, על פי נתוני משרד הפנים הצרפתי, אך לדברי המפגינים מספרם היה גדול הרבה יותר. בפריז הפגינו אלפים בכמה מוקדים על מנת להקשות על הדיכוי המשטרתי והמשטרה חסמה כאלף מפגינים שעשו את דרכם לארמון אליזה. כמו כן, ארמון ורסאי נסגר למבקרים, לאחר שמארגני המחאות קראו להתכנס שם.

על פי הדיווחים בעיתון "הומניטה", אתמול נעצרו 220 מפגינים, ביניהם 142 שנעצרו בבירה. זה היה השבוע השישי ברציפות של הפגנות "האפודים הצהובים" ברחבי צרפת הדורשים את התפטרותו של הנשיא עמנואל מקרון וממשלתו הימנית.

2018-12-23_195411

אקדחים נגד מפגינים. שוטר שלף את נשקו האישי בעת שמפגינים התקרבו לשוטרים, אתמול, במרכז פריז (צילום מסך: לה פריזיין)

אל תשעת ההרוגים שנהרגו במהלך ההפגנות הקודמות הצטרף אתמול בבוקר אדם נוסף, שנהרג בתאונת דרכים בפרפיניאן. בכביש המהיר ליד פרפיניאן שבדרום המדינה, עצרו המפגינים משאיות ולא הניחו להן לעבור לספרדנהג בן 36 נהרג שם לאחר שמכוניתו פגעה במשאית שניסתה לעבור במחסום.

אלפים הפגינו בערים רבות ובהן בורדו, מרסיי, ליאון, ליל, נאנט וטולוז. ליד דונקרק בצפון צרפת המפגינים חסמו כביש מהיר תוך שימוש בפצצות עשן. חמישה נעצרו על ידי המשטרה. שישה נוספים נעצרו באראס כשנכנסו לחניון בניסיון למנוע ממשאיות לצאת לדרכן.