מאות הפגינו בקריית הממשלה בתל אביב במחאה על יוקר המחיה וגל ההתייקרויות

מאות בני אדם השתתפו אמש (שבתבהפגנה של האפודים הצהובים בקריית הממשלה בתל אביב במחאה על יוקר המחיה וגל ההתייקרויות במשק. בין המפגינים: פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י רבים שהניפו כרזות בהן נכתב "כשהממשלה נגד העם העם נגד הממשלה" ודגלים אדומים. חלק מהמפגינים ירדו לכביש וגרמו לחסימת צומת עזריאלי בכל הכיוונים למשך דקות ארוכות. לאחר מכן, הם צעדו ברחוב קפלן עד אבן גבירול.

2018-12-23_195429

מפגינים אמש בתלאביב נגד גל ההתייקרויות (צילום מסך: החדשות)

רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, אמר בהפגנה: "אנחנו באים להפגין היום כי ראינו את הזעם בציבור בעקבות עליית המחירים המטורפת בכל תחומי החיים. אנו כסטודנטים חווים את זה בעצמנו ומביעים את הסולידריות עם כל קבוצות האוכלוסייה בישראל. אנחנו צריכים להיות ברחוב, שהממשלה תראה את כל הקבוצות באוכלוסייה ולא רק את הטייקונים והמונופולים ושל מי שיש לו".

ממארגני המחאה נמסר: "מחאת האפודים הצהובים כבר גרפה הישג כשדחקה את שר האוצר כחלון להיפגש עם מנכ"ל ויו"ר אסם, לאחר שהכריזו על חרם צרכנים עד שיבוטלו כל עליית מחירי המוצרים. אלא שבינתיים אסם הכריזה על דחייה ולא על ביטול מוחלט, וחרם הצרכנים התרחב גם לחברת תנובה.

עוד נמסר ממארגני המחאה כי "בזמן שהשר כחלון מנסה לזקוף לזכותו את הישגי המחאה ומכריז כי משבר החשמל מאחורינו ואנחנו יכולים לפשוט את האפודים הצהובים מוכיחים האזרחים כי הם אינם קונים את ההכרזות על עלייה במחיר החשמל 'רק' ב-4%. אנחנו סמוכים ובטוחים כי גם כאשר תבוטל עליית מחיר החשמל ואף אם תהיה ירידה הטייקונים לא ייצאו מופסדים. יעדי המחאה נותרו בעינם: עצירת התייקרות מחירי החשמל והמים המשליכים באופן ישיר על התייקרות מוצרי המזון".