מחאה של מרצי הסגל הזוטר באוניברסיטת תל-אביב בגלל החשש לפיטורים במדעי הרוח

מרצי הסגל הזוטר באוניברסיטת תל-אביב יפגינו ביום ראשון הקרוב (27.3) בגלל החשש לפיטורים בפקולטה למדעי הרוח. ההפגנה תתקיים בשעה 11:40 בבניין למדעי הרוח ע"ש גילמן. מארגון סגל ההוראה והמחקר נמסר כי "בהנהלת הפקולטה מדברים בגלוי על תוכנית לקצץ בקורסים ובתוכניות לימוד כבר בשנת הלימודים הקרובה. חברי וחברות סגל בפקולטה כבר קיבלו הודעות פיטורים וזימונים לשימועים. ברור שזאת רק ההתחלה".


הפגנה של הסגל הזוטר מול בניין הנהלת אוניברסיטת ת"א במסגרת המאבק לחתימה על ההסכם הקיבוצי, מאי 2019 (צילום: ארגון סגל ההוראה והמחקר)

 

יצוין שתקופת התכנון והבניה של תוכניות לשנת הלימודים הבאה בשיאה ומרצי הסגל הזוטר עוסקים בהכנת קורסים חדשים ועדכון קורסים קיימים, "אבל הדיקאנית לא מוכנה להתחייב על היקף הפיטורים המתוכנן ולדון באלטרנטיבות".

לדברי הארגון "זה לא מהלך מקומי אלא חלק ממדיניות כוללת של הנהלת האוניברסיטה לקצץ במדעי הרוח ובעמיתי ההוראה. לא צריך להיות פרופסור כדי להבין שקיצוץ בקורסים וצמצום שעות הוראה של מי שנושאים בנטל ההוראה העיקרי בפקולטה הם לא הפתרון הנכון לבעיות של הפקולטה. לא מוותרים על מדעי הרוח! לא לפיטורים במדעי הרוח!".