ח"כ תומא-סלימאן על נאום נשיא אוקראינה: נגד המלחמה ונגד ההצגה של זלנסקי

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) תקפה הבוקר (שני) את הפלישה הרוסית לאוקראינה ואת מדיניות הנשיא וולודימיר זלנסקי, וכינתה את הכנסת "צבועה". "מדוע זלנסקי גרר את המדינה לעימות ואחר כך להתבכיין?", שאלה בריאיון לתחנת הרדיו 103 אף. אם.

תומא-סלימאן טענה שהכנסת "הפגינה צביעות". "הם לא מדברים על העובדה שבתוך הכנסת הזו ממיינים את הפליטים לפי שייכות אתנית, ושיש ויכוח חזק בכנסת ובממשלת ישראל איזה פליטים לקבל", אמרה. כשנשאלה אם היא משווה בין מה שקורה באוקראינה למה כיבוש השטחים הפלסטינים, ענתה "אני חושפת את המוסר הכפול במדינת ישראל, אני לא משווה בין מלחמות".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (צילום: הכנסת)

 

יצוין שחברי הכנסת של חד"ש יחד עם סיעת הרשימה המשותפת בכנסת, סירבו אמש להשתתף בנאום זלנסקי מול חברי הכנסת. "לא התלבטתי", סיפרה תומא סלימאן. "זה היה ברור לי מלכתחילה שלא אשתתף. קודם כל, אני חושבת שהעמדה שלי מלשמוע את הנאום של זלנסקי לא קשורה בשום פנים ואופן למה שאני מרגישה כלפי הסבל של העם האוקראיני עכשיו שעומד בפני מלחמה, שעובר את כל העניין של הפליטות, של ההרג, של הסבל שהוא עובר". היא כינתה את נאומו "הצגה". "הוא הנציג של המדינה, אני לא חייבת להסכים עם הנציג הזה", הוסיפה.

ח"כ תומא-סלימאן הדגישה שחד"ש והיא אינן תומכות ברוסיה, אלא מתנגדות למלחמה. "אנחנו התנגדנו למלחמה הזאת, התנגדנו ועדיין ומתנגדים, רוצים שהמלחמה תסתיים מהיום הראשון שהיא התחילה", אמרה. "אנחנו לא תומכים בשום מדיניות שמובילה להרג", אמרה.

עמיתה לסיעה, ח"כ עופר כסיף, צייץ הבוקר "טוב שלא השתתפנו במופע של זלנסקי. הכחשת שואה משולבת בפייק ניוז על באבי יאר ולאומנות בסגנון גולדה ממילא לא ישכנעו אותנו לתמוך במכירת נשק שרק יביא עוד סבל לעמים. נמשיך לעמוד לצד העם האוקראיני בשעתו הקשה ולצאת נגד עוולות המנהיגים הפושעים. העם הוא לא המנהיג והמנהיג הוא לא העם. בציוץ שפרסם אמש בטוויטר כתב ח"כ עופר כסיף: "לא לוקח צד במלחמות מיותרות שפוגעות באזרחים חפים מפשע, מחזקות את בעלי השררה ומעשירות את אדוני המלחמה. איני תומך בלאומנים וברודפי הקומוניסטים באוקראינה, ולא, אני גם לא תומך בפוטין ובלאומנים הרוסים שונאי הקומוניסטים. לא למלחמה – כן לשלום".

"צר לי, אני לא יכול להציג תמונה פשטנית בה יש בני אור ובני חושך רק משום שזה קל ופופולרי. המצב יותר מורכב: פוטין חלאה, אבל זלנסקי לא יותר טוב. אל תאמין לכל מה שמלעיטים אותנו בו", ענה ח"כ כסיף לגולש. "עצוב מאד ששמאלנים טובים הולכים שולל אחרי תעמולה כוזבת ועוד מצפים שחבריי ואני ניישר קו עם השקרים שמלעיטים אותנו. אתה יודע מה קורה כבר שנים באוקראינה לרוסים בדונבאס ולקומוניסטים? אתה יודע ששניים ממנהיגי הנוער הקומוניסטי נחטפו לאחרונה בידי כוחות המשטר ומקומם לא נודע?", הדגיש.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/110834