מורים יפגינו מול ביתו של שר החינוך בנט ברעננה בעקבות הלנת שכרם

מורים יפגינו ביום שלישי הקרוב מול ביתו של שר החינוך, נפתלי בנט, ברעננה בעקבות הלנת שכרם. בהזמנה שנשלחה לאלפי מורים נכתב כי ההפגנה תיערך ברחוב אחד העם 62, ביום שלישי הקרוב 25 באוקטובר בשעה 9:00 בבוקר. המורים, שכבר הפגינו השבוע מול מטה משרד החינוך בתלאביב דורשים להיפגש עם השר, להצטרף לצוות הבודק את מחדל המשכורות ואף לפרסום מכרז לגיוס חברה חיצונית שתבדוק את הנושא.

2016-10-21_190759

יצוין שארגון המורים הודיע אמש (חמישי) כי יפתח בעיצומים וישבש את הלימודים בבתי הספר עם פתיחת הלימודים אחרי החגים. הארגון הכריז באחרונה על סכסוך עבודה מול משרד החינוך במחאה על פגיעה מתמשכת בשכרם של כ-14 אלף מורים "בעקבות תקלה", וכעת הודיע כי יממש את זכותו לפתוח בעיצומים.

אתמול התייחס בנט התייחס בראשונה למשבר והודיע בעמוד הפייסבוק שלו כי יפעל לתקנו וכי מינה ועדה מיוחדת בראשות מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן שתמליץ על תוכנית לשיפור אופן תשלום השכר למורים בתוך חודש. במכתב חריף ששלח יו"ר ארגון המורים, רן ארז, לבנט, כתב כי "אנחנו שבעי ועדות ומנכ"לית משרד החינוך איננה זקוקה לחודש על מנת ללמוד את הבעיה. מנכ"לית משרד החינוך ודאי שהייתה מודעת ליחס החוזר והמשפיל כלפי המורים: היא מכהנת בתפקיד בארבע השנים האחרונות ולפני כן הייתה שנים נוספות סמנכ"לית המשרד ומנהלת המנהל הפדגוגי אשר תפקידו לטפל במורים ובבתי הספר. אם עד היום מנכ"לית משרד החינוך איננה מודעת לבעיה החוזרת זה מצב מאוד חמור. אם היא ידעה אך לא עשה דבר בנידון זה רע וחמור עוד יותר״. לדברי ארז, מטרת הוועדה היא ״לדחות ולמסמס את הסוגיה". ארז כתב לבנט כי גם לאחר שהארגון הודיע על סכסוך עבודה משרד החינוך לא פנה אל נציגי הארגון ״לא מצאת לנכון אתה, מנכ"לית משרדך או מי מעוזריך ליצור קשר עם ארגון המורים. נעשתה התחמקות מלמצוא פתרונות".

ארז ציין במכתב סוגיות נוספות שבהן לא קיימות הסכמות בינו לבין משרד החינוך, ובראשן נושא קיום שני הסכמי העבודה בחטיבות הביניים עוז לתמורה שנחתמה עם ארגון המורים ואופק חדש שנחתמה עם הארגון המתחרה, הסתדרות המורים. בנוסף, ארז ציין נושאים נוספים שהארגון מעוניין לקדם ונושאים שלא הצליח להגיע עמם להסכמה מול משרד החינוך בשנים האחרונות, כמו למשל ביטול האחריות על מורים בטיולים, ותגמול מורים על נושאים שונים.

גם מטה המאבק של המורים ששכרם נפגע, הפועל בנפרד מארגוני המורים, מסר בתגובה להודעתו של בנט כי המורים "דבקים בדרישתנו להיפגש עם השר ללא דיחוי במטרה למצוא פתרון למחדל וכדי לוודא שהצהרתו בדבר רפורמה אינה מס שפתיים. תמוה בעינינו שבוועד ייטלו חלק אותם האנשים שהיו שותפים למחדל. מובילי המאבק דורשים כי בנט ימנה גוף חיצוני לבדיקת המחדל והודיעו כי יגיעו לביתו של בנט ביום שלישי הקרוב במטרה לדרוש את המובן מאליו להציב את עובדי ההוראה בראש סדר העדיפויות של משרד החינוך ומדינת ישראל".

הפגנת המורים מול ביתו של השר בנט ביום שלישי הקרוב בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/324466047945784