מועצת העיר חיפה הפילה את הצעה התקציב לשנת 2022 שהגישה ראש העיר קליש רותם

מועצת העיר חיפה הפילה בשבוע שעבר את הצעת התקציב לשנת 2022 שהובאה להצבעה על ידי ראש העיר ד"ר עינת קליש רותם. משהפכה המועצה למועצה לעומתית, איבדה קליש רותם את הרוב במועצה ובוועדת הכספים. האופוזיציה טענה שהתקציב לא מאוזן, שההכנסות נופחו, שההוצאות לא מפורטות ונטולות תכניות עבודה ושהצעת התקציב לא עומדת בדרישות החוק ובהנחיות משרד הפנים.

מועצת העיר חיפה הפילה את הצעת התקציב לשנת 2022 שהובאה להצבעה על ידי ראש העיר ד"ר עינת קליש רותם (צילום: עיריית חיפה)

 

בתום הישיבה שנמשכה יותר מ-4 שעות רוב חברי המועצה הצביעו נגד הצעת התקציב של ראש העיר ובתמכו בהחלטה הקובעת שהתקציב לא עומד בהנחיות ולכן יש להגיש אותו מחדש לוועדת הכספים. המועצה גם דחתה זימון תשע ישיבות מועצה במהלך חודש נובמבר לדיון בתקציב ודרשה הצגת נתונים על המצב הפיננסי של העיר, על תוספת מאות תפקידים ללא תקנון ולא אישור ועדת הכספים והמועצה בשנתיים האחרונות, ותכניות העבודה לשנת 2022. יצוין כי ועדת הכספים קיימה שלוש ישיבות בחודש האחרון בהן הוצגו מספר גרסאות של התקציב. אלא שלטענת האופוזיציה כולן אינן עומדות בהנחיות וטעונות שיניים רבים כדי להגיע לאיזון.

במהלך הישיבה הציעה סגנית ראש העיר לשעבר מחד"ש שהירה שלבי לא להצביע על התקציב אלא לקיים הידברות בין ראש העיר למועצה ולהגיע להבנות. "על מה בדיוק נצביע היום?", תהתה שלבי, "אני לא יכולה לומר מה יש בתקציב ומה אין, מה יבוצע ומה לא. בסופו של דבר נמנעה חד"ש מלתמוך בתקציב כפי שהוצג למועצה, תוך דרישה לקבל מידע נוסף ופירוטים על הסעיפים השונים ותכניות העבודה העתידיות.

יו"ר סיעת חד"ש וחבר ועדת הכספים רג'א זעאתרה אמר ל"זו הדרך": "אנחנו בעצם מתחילים את התהליך מחדש. אנחנו מקווים שראש העיר ו'מועצת השינוי' ישכילו להגיע להבנות, כפי שהצענו, ושלא נגיע לסכנה של חוסר תפקוד העירייה ושל פיזור נבחרי הציבור ומינוי ועדה קרואה ע"י משרד הפנים. בשבועות האחרונים אנחנו נפגשים עם ראשי המנהלים כדי לראות כיצד הדרישות שהעלינו בפני ראש העיר ובוועדת הכספים באות לידי ביטוי בתקציב הרגיל ובתקציב הפיתוח".

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/107491