מהפך בתום ספירת הקולות בבחירות באיגוד העובדים הסוציאליים: ניצחה ענבל חרמוני

העובדת הסוציאלית ענבל חרמוני ניצחה אמש (שלישי), ובהפרש גדול, בבחירות ליושב ראש איגוד העובדים הסוציאליים את יושבת ראש האיגוד המכהנת צפרא דוויק. בבחירות קיבלה חרמוני 61.8% מקולות הבוחרים ודוויק, שזכתה לתמיכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, קיבלה 37.4% מהקולות.

2018-01-31_202123

ענבל חרמוני בעת ההצבעה בבחירות איגוד העובדים הסוציאליים, אתמול, בבית הוועד הפועל של ההסתדרות בתלאביב (צילום: עתידנו)

חרמוני, מנהיגת תנועת "עתידנו למען עתיד העבודה הסוציאלית בישראל", חרטה על דגלה מאבק נחוש ובלתי מתפשר, למען העובדות והעובדים הסוציאליים, למען שיפור בשכרם, בתנאי העסקתם, בתקינה, במעמסה, בקידום התדמית המקצועית ועוד. עם פורסם תוצאות הבחירות מסרה חרמוני: "אני מודה לעו"ס מומחה צפרא דוויק על חמש שנים של עבודה מסורה ומחויבות עמוקה למען ציבור העובדים הסוציאליים ובטוחה כי תמשיך לתרום מניסיונה. צפויים לנו אתגרים רבים ועבודה קשה ומאומצת למען השגת שינוי יסודי בשכרנו, בתנאי עבודתנו ובמצבם של השירותים החברתיים בישראל. העובדים והעובדות הסוציאליות צריכות וראויות להשתכר שכר הוגן, והשירותים החברתיים צריכים להיות מתוקצבים בצורה הולמת. זה לא המצב כעת ואנחנו נשנה זאת ביחד ובנחישות. אני אפעל ביחד עם כל הצירים שנבחרו וקיבלו את אמון הציבור, עם בעלי התפקידים באיגוד, עם מוסדות ההסתדרות ועם כלל העובדים והעובדות הסוציאליות – עד שנשיג את אחרון היעדים שהצבנו".

עוד הדגישה: "אני נרגשת מהמסע שעשיתי, יחד עם חברותי וחברי מתנועת עתידנו, והפעילים הרבים שפעלו יחד איתנו בחודשים האחרונים. זו הייתה פעולת שטח משותפת, עבודת ארגון קהילתית אמיתית, מחברת ומייצרת מציאות. התוצאה של הבחירות הללו היא הוכחה ניצחת שאין דבר העומד בפני נחישותה של קבוצת אנשים הפועלת ביחד למען מטרה משותפת. הבחירות מבחינתי הן רק האמצעי, וכעת מחכה לכולנו עבודה רבה למען קידום המקצוע הכל כך חשוב והיקר שלנו. למען העובדות והעובדים הסוציאליים, למען שירותי הרווחה והפונים לשירותי הרווחה ולמען החברה הישראלית כולה". בין מברכיה הרבים לאחר פרסום תוצאות הבחירות: מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר וח"כ לשעבר תמר גוז'נסקי (חד"ש).