מדי יום הולך וגדל מספר המפגינים ברחבי ארהב נגד הנשיא הימני החדש טראמפ

אחרי ארבעה ימים של הפגנות נגד הנשיא הימני הנבחר דונלד טראמפ, ויממה לאחר שמפגין נורה במהלך הפגנה בפורטלנד, יצאו אמש (שבת) רבבות לרחובות בארצות הברית וקראו סיסמאות והניפו שלטים בגנותו של הנשיא הבא. אחת ההפגנות הגדולות נערכה במנהטן שבניו יורק, שבה מתגורר טראמפ במגדלים הקרואים על שמו בשדרה החמישית, שם צעדו אלפים, וצעקו את הסיסמא המזוהה ביותר עם גל ההפגנות ההמוניות "הוא לא הנשיא שלי".

2016-11-13_192551

הבמאי מייקל מור בהפגנה שנערכה אתמול בניו יורק (צילום: טוויטר)

המוחים התכנסו בכיכר יוניון שבחלק הדרומי של הרובע הניו יורקי, וצעדו לאורך כשלושה קילומטרים וחצי עד "מגדל טראמפ". על חלק מהשלטים נכתב: "טראמפ: טרגדיה אמריקנית" ו-"עכשיו אנחנו נהיה הסיוט שלך". "עלינו להתאחד למרות המחלוקות בינינו כדי לעצור את השתלטות השנאה על מדינתנו", נכתב בהזמנה להפגנה בפייסבוק.

המשטרה הציבה מחסומים מול כמה מהחנויות היוקרתיות הנמצאות במסלול של ההפגנה. אחד הנוכחים בצעדה היה במאי הסרטים הדוקומנטריים מייקל מור, שהוציא לאקרנים את סרטו נגד המועמד הרפובליקני שבועות ספורים לפני הבחירות. מור ניסה להיכנס למגדל טראמפ עם צוות צילום וביקש להיפגש עם איל הנדל"ן, אך סורב. מור מאמין שכהונת טראמפ תסתיים בהתפטרות או בהדחה. "לא נצטרך לסבול את טראמפ ארבע שנים כי אין לו שום אידיאולוגיה פרט לאידיאולוגיה של דונלד ג'יי טראמפ", אמר בריאיון לאחת הרשתות. "כשיש לך נרקיסיסט כזה שמבחינתו הכול סובב אותו, הוא יפר את החוק – אולי לא בכוונה, משום שהוא חושב רק על מה שטוב לו עצמו", הכריז. במקביל נערכו הפגנות גם בלוס אנג'לס שבקליפורניה ובשיקגו שבאילינוי. אלפי אנשים החזיקו שלטים בהפגנות אלה ועליהם נכתב "זרקו את טראמפ" ו"המיעוטים חשובים".