מאות פלסטינים וישראלים הפגינו בדרום הר חברון נגד הרס סוסיא וגירוש תושביה

יותר מ-500 פעילים פלסטינים, ישראלים ובינלאומיים הפגינו אתמול (שישי) בכפר הפלסטיני הקטן סוסיא, שבדרום הר חברון, במחאה על הכוונה להרוס את הכפר באופן מיידי ולגרש את תושביו. המפגינים, ביניהם פעילי "לוחמים לשלום", רבני לזכויות האדם ומק"י-חד"ש, הצטרפו לתושבי סוסיא וקיימו צעדה בין בתי הכפר במהלכה שמעו מנציגי משפחות שונות שעומדות בפני גירוש את סיפורן. בלטה נוכחותם של נשים וילדים רבים מתושבי הכפר.

2015-07-25_193321

למרות דיון הצפוי בעתירת תושבי הכפר נגד הריסתו, הודיע המנהל האזרחי לפני שבועיים לתושבי סוסיא על כוונתו להרוס כ-40 מבנים, בהם מתגוררים כ-90 בני אדם, מיד לאחר חודש הרמדאן, שהסתיים השבוע. חבר הפרלמנט הפלסטיני מוסטפה ברגותי, שיבח את מודל ההתנגדות העממית הלא-אלים שאימצו תושבי סוסיא ותושבי כפרים אחרים שעומדים בפני גירוש. "השילוב בין התנגדות עממית בשטח, לבין סולידריות בינלאומית וצעדי חרם, משיכת השקעות וסנקציות נגד המדיניות הישראלית מאוד פורה ויעיל", הדגיש ברגותי.

המפגינים קראו לא לגירוש תושבי סוסיא, והדגישו כי הסיפור של סוסיא הוא לא מקרה מבודד, וכי מדובר במציאות מתמשכת של כפרים רבים בגדה המערבית שישראל פועלת על מנת לפנותם. בסיום ההפגנה תלו הפעילים באנר גדול על הכביש הראשי בו עוברים המתנחלים הנוסעים באזור עליו נכתב בערבית, בעברית ובאנגלית: "סוסיא תישאר פלסטינית". יצוין שאתמול נפגעו מאש חיה שני צעירים פלסטינים בהפגנה הנערכת מדי שבוע נגד הכיבוש בכפר נבי סאלח. לדברי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כוחות הכיבוש הכינו מארב נגד המפגינים שצעדו לעבר שטחי הכפר שליד ההתנחלות חלמיש.