מאות מנופאים ומפעילי עגורנים הפגינו בתל אביב: דורשים בטיחות

מאות מנופאים ומפעילי עגורנים הפגינו אמש (שבת) מול קריית הממשלה שבתל אביב. זאת, במחאה על היעדר הפיקוח של משרד הכלכלה על תנאי עבודתם של המנופאים ועל הפקרת בטיחות העובדים בענף הבנייה. המפגינים הגיעו עם קסדות בניה והחזיקו שלטים עליהם נכתב "מנופים מיושנים מסכנים חיים", "מנופאים דורשים תנאים" ו"תעבוד ברוח כי אין פיקוח".

2016-04-03_193833

ראשי סיעת חד"ש בהסתדרות, סוהיל דיאב וג'מיל אבו ראס, בהפגנת המנופאים שנערכה אמש בתלאביב (צילום: אקטיבסטילס)

לאחרונה הצטרפו להסתדרות כ-430 מנופאים ומפעילי עגורנים, והחלו לפעול בצורה מאורגנת במסגרת הסתדרות עובדי הבניין והעץ. בתחילת החודש הגישה ההסתדרות תביעה נגד חברת מכלוף בכור ובניו בסך 620 אלף שקל, בגין פיטוריה של המנופאית שסירבה לסכן את חייה ולעלות על המנוף ביום בו נשבה רוח עזה. מההסתדרות נמסר "לא יכול להיות שבשנת 2016 עובדים צריכים לפחד על החיים שלהם לפני שהם עולים על המנוף. לא יכול להיות שאין פיקוח אמיתי על תנאי העבודה וההסמכה של העובדים לא יכול להיות שמאיימים על עובדים 'תעבוד או שתפוטר'".

בתחילת ההפגנה עמדו המפגינים דום לזכר 11 פועלי בנין שמתו מאז תחילת השנה. בין הדוברים המנופאים חתאם נאשה וקטי דוקוב ודן ורשבסקי מוועד הפעולה של מפעילי עגורני הצריח. חברי מק"י ופעילי סיעת חד"ש בהסתדרות, ובראשם יו"ר אגף השוויון, סוהיל דיאב, לקחו חלק במחאה. הדוברים הדגישו שמדובר בהפגנה ראשונה במאבק ארוך לחתימת הסכם קיבוצי מיוחד של מפעילי עגורני צריח, שיעגן תנאי העסקה ובטיחות אצל כל המעסיקים. הדוברים הכריזו שבהמשך לא יהססו לרדת כאיש אחד מהמנופים בכל הארץ אם המעסיקים ימשיכו לזלזל בחיי אדם ולאלץ עובדים לבחור בין סכנת חיים לפיטורים.

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"