מאות הפגינו בתל-אביב ודרשו צדק חברתי

רק מאות מפגינים השתתפו אמש (שבת) בהפגנה בכיכר רבין שבה דרשו צדק חברתי. בין הנואמים בהפגנה: חברי הכנסת דב חנין (חד"ש), אילן גילאון (מרצ) והשחקן משה איבגי שהדגיש "אנחנו מדברים על שינוי השיטה כי העסק לא עובד". המפגינים נשאו שלטים "הון שלטון עולם תחתון", ועל במת הנאומים הוצב שלט "העם דורש צדק חברתי עכשיו". בלטו בהפגנה תושבי גבעת עמל ב' בצפון תל-אביב הנאבקים נגד השתלטות בעלי ההון על בתיהם. עוד השתתפו בהפגנה פעילי חד"ש, מק"י ומרצ.

למקום הגיעו קומץ פעילי תנועת "הלא נחמדים", שהביעו מחאה על השתתפות פוליטיקאים בהפגנה. במהלך ההפגנה הפריעו נציגי ארגון "הלא נחמדים" לחבר הכנסת  גילאון לנאום מעל הבמה, רק אחרי התערבות שוטרים הוא המשיך בנאומו. ח"כ גילאון אמר :"מדינת ישראל זקוקה לראש ממשלה שמקבל החלטות הגונות ולא לשר אוצר שהוא פרזנטור לשמנת מתוקה. ישראל נחטפה בידי קבוצת בנקים, חברות ביטוח ונדל"ן".

 2014-01-19_224126

תושבי גבעת עמל בעת חסימת דרך נמיר בצפון תל-אביב ב-1 בינואר האחרון (צילום: אקטיבסטילס)

לדברי השחקן משה איבגי, "המערכת הארגונית משטה גם באלו האמונים עליה וגם באזרחים. לא שר האוצר שמוריד את מחירי השמנת המתוקה ולא ראש הממשלה יכולים לעשות דברים לשינוי המצב בצורה מהותית. השיטה יותר חזקה מהאנשים וכולם קורבנותיה. השלטון לא משרת את האזרח". בדף הפייסבוק שפרסמו המארגנים לקראת ההפגנה נאמר: "להורים שלנו היה קשה אבל הם קיוו שיהיה טוב יותר. אנחנו מרוויחים יותר מהורינו אבל לנו עוד יותר קשה, ואנחנו יודעים שלילדים שלנו אין עתיד להתקיים בכבוד ולבנות בית בארץ".