מאות הפגינו ברחוב קפלן בת"א בדרישה לשחרור החטופים; מחאה מול בית הנשיא

מאות הפגינו אמש (מוצ"ש) ברחוב קפלן מול משרד הביטחון בקריה בתל-אביב בדרישה לשחרר את החטופים. המחאות נערכו בשני מוקדים, בקרבת הפינה עם רחוב דה וינצ'י התקיימה הפגנה של ארגוני מחאה נגד ממשלת הימין וראש הממשלה בנימין נתניהו. שורה של נואמים קראו להתפטרותו המיידית של נתניהו ולהחלפת שבויים על מנת לשחרר את החטופים.

הפגנה נוספת של משפחות החטופים והנעדרים נערכה מול בסיס הקריה. המוחים חסמו לסירוגין את הנתיב מזרחה בקפלן, וקשרו למכוניות שנהגיהן היו מעוניינים בכך סרטים צהובים – סמל בינלאומי לדרישה לשחרור שבויי מלחמה או חטופים. עוד הושמעו הקריאות "ביבי הביתה" ו"ביבי אשם".

אירוע מחאה נוספים בקריאה לשחרורם המיידי של החטופים נערכו אמש בכיכר הספר בחיפה, ביוזמת פעילי "מחאת העם חיפה", גם בקריית טבעון קראו להשבת החטופים בהקדם ומול ביתו של השר ניר ברקת בירושלים התאספו פעילי מחאה שהקריאו את שמותיהם של החטופים והנעדרים.  כמו כן, הערב בין השעות 20:30-18:30 תתקיים הפגנה נוספת מול בית הנשיא בירושלים בעת המפגש שיקיים הנשיא יצחק הרצוג עם משפחות החטופים.

תחת הסיסמא "חילופי שבויים עכשיו – אל תפקירו את החטופים", הערב בשעה 17:00 ובמהלך כך השבוע יתקיימו משמרות מחאה ברחבי הארץ. "השעון מתקתק וכל דקה חשובה", מסרו המארגנות.  המשמרות נערכות במספר מוקדים: ת"א-יפו, כיכר הבימה; הרצליה, רחבת יד לבנים מול שער העיר; כפר סבא, קניון ערים ברחוב ויצמן; קריית טבעון, צומת קריית עמל; פרדס חנה, צומת אגד; חיפה, שדרות הנשיא פינת דרך הים;  באר-שבע, ליד מרכז מורים מול האוניברסיטה; צומת העוגן בשרון; מבשרת ציון, שדרות הראל במדרכה ליד הקניון; זיכרון יעקב, הנדיב פינת המייסדים; שוהם, המדרגות בכיכר ספרא; השרון, קניון דרורים ליד ארומה; הוד השרון, רמתיים פינת דרך מגדיאל וביד לבנים בנתניה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124782