מאות הפגינו במרכז תל-אביב נגד הכיבוש וההסלמה; בשבת: הפגנה ארצית בנצרת

מאות הפגינו בצהריים (שישי) במרכז תלאביב נגד הכיבוש והסלמת האלימות על פי קיראת הסניפים המקומיים של מק"י וחד"ש. בהפגנה לקחו חלק גם פעילים ממרצ, מאבק סוציאליסטי, שוברים שתיקה, גוש שלום ונשים בשחור העומדות בפינת הרחובות המלך ג'ורג' – שדרות בן ציון מדי יום שישי ומזה שנים רבות. בין המפגינים שלושה חברי כנסת מחד"ש, ביניהם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה.

ח"כ עודה, קרא בהפגנה להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל: "הגענו לפה בשביל להפר את הדממה ולצעוק בשתי השפות אבל בפוליטיקה אחת.  להגיד שיהודים וערבים מסרבים להיות אויבים. אנחנו פה בשביל להגיד שאי אפשר להמשיך במדיניות ניהול הסכסוך. אנחנו אומרים, לא לכיבוש, כן להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל, כן לחיים בצוותא" ."אלה ימים של הרבה דאגה, פחד וייאוש. בימים אלה חיוני שנשמיע קול אחר", הוסיף ח"כ דב חנין במהלך ההפגנה.

2015-10-09_214429

ההפגנה שנערכה בצהריים בתלאביב. במרכז התמונה: חברי הכנסת דב חנין, איימן עודה ועבדאללה אבומערוף (צילום: חד"ש ת"א)

ח"כ חנין הדגיש כי "המשך הכיבוש וההתנחלויות ימשיך לדרדר אותנו אל תהום ויביא לפיצוץ. יש דרך אחרת. לא נידונו למציאות של הרג, פחד ושנאה. אפשר לשחרר את שני העמים שלנו מהכיבוש. אפשר להגיע לפתרון של שלום וצדק לשני העמים בארץ הזאת. אז תהיה תקווה אמיתית לחיים של ביטחון לילדי עפולה ולילדים בג'נין". ח"כ עבדאללה אבו מערוף קרא להעמקת שיתוף הפעולה בין יהודים לערבים נגד הכיבוש למען פתרון של שלום.

המפגינים קראו קריאות למען חידוש תהליך השלום עם הרשות הפלסטינית ובגנות ממשלת הימין והמתנחלים. "התשובה לימין ישראל ופלסטין", "נתניהו תתפטר, השלום שווה יותר", ו-"יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים" היו חלק מהקריאות שנשמעו. בהפגנה, שרוב משתתפיה היו צעירות וצעירים, הופץ כרוז של חד"ש ובו הקריאה להשתתף בהפגנה שתתקיים מחר (שבת) בנצרת ביוזמת החזית ומק"י. תהלוכה בנצרת תצא בשעה 15:00 מרחוב תאופיק זיאד לכיכר המעיין דרך רחוב פאולוס.

הסעות לנצרת בשבת:

מיפו ותל אביב:

12:45 – גן השניים (פינת הרחובות יפת וארליך ביפו)

13:00 – כיכר המושבות (דרך יפו פינת אלנבי)

13:15 – דרך נמיר פינת ארלוזרוב בתחנת האוטובוס לכיוון צפון

להרשמה: טל' 054-948-0666

מחיפה:

13:30 – מול תיאטרון אל מידאן

להרשמה: טל' 054-307-5669