לתאגיד השידור הציבורי 'כאן' אין תקציב אבל יש קיצוצים בזכויות העובדים

לתאגיד השידור הציבורי "כאן" אין תקציב מאושר אבל ההנהלה רוצה לקצץ בזכויות העובדים. כך עולה ממכתב ששיגר ועד העובדים הבוקר (שני). כבר עשרה חודשים שבתאגיד השידור אין מועצה מכהנת ובהיעדר תקציב, ההנהלה מיישמת תוכנית קיצוצים שהוועד מתנגד לה, וכעת נקראים העובדים שלא לשתף פעולה עם צעדי ההנהלה. כך נמסר בעיתון "גלובס".

בהודעת דוא"ל שנשלחה לעובדים עדכן הוועד: "מתחילתה של שנת 2021 הנהלת התאגיד מתנהלת ללא תקציב מאושר. עובדה זו לא מונעת ממנה ליישם תוכנית קיצוצים שפוגעת קשה בעובדים, כמו קיצוץ שעות לילה, שעות נוספות, ומתווה חבות חופשה שככל הידוע לנו במספר מחלקות הודיעו לעובדים שהם חייבים לקחת 1.8 ימי חופשה בחודש. אין שום הכרח לחייב עובדים לקחת ימי חופשה כבר בינואר, וזאת מבלי שהגיעו להסכמות כלשהן עם נציגות העובדים".

לדברי הוועד, "מדובר בהוראה חד צדדית ומבלי שהגענו להסכמות על מתווה חבות ימי חופשה לשנת 2021, ולכן אנו מבקשים מהעובדים לא לשתף פעולה עם המהלך עד להודעה חדשה". עוד קרא הוועד להנהלה לדון בעניין עם נציגות העובדים כדי להגיע להסכמות, וקוראים למי מהעובדים שהתבקש לצאת לחופשה לפנות לוועד: "כמו שידענו להגיע להסכמות בשנה שעברה, אנו בטוחים שניתן להגיע אליהן גם השנה, אבל לא מקובל שהדברים ייעשו באופן חד צדדי וללא הידברות עם נציגות העובדים".