לראשונה נחתם הסכם קיבוצי בחברות העירוניות בראשל"צ: העובדים יקבלו תוספת שכר

לראשונה, נחתם הסכם קיבוצי ייחודי בחברות עירוניות – החברה העירונית והחברה לביטחון של ראשון לציון. ההסכם, שנחתם בין ההסתדרות והנהלת החברות, גובש לאחר מו"מ ממושך שארך למעלה מארבע שנים והוא יחול על כ-1,300 עובדים. תוקפו יהיה מ-1 באפריל 2015 ולמשך שלוש שנים.

2015-04-13_194603

המרכז הקהילתי בקרית גנים של החברה העירונית ראשון לציון (צילום: המרכז הקהילתי בקרית גנים)

ההסכם, שקיבל את אישורו של הממונה על השכר במשרד האוצר, מביא עמו מספר בשורות לעובדים שעיקרן השוואת תנאי ההעסקה לעמיתיהם בעיריית ראשון לציון, ולמעשה לנהוג בשלטון המקומי. כחלק מההסכם, העובדים יקבלו באופן מיידי, החל ממשכורת אפריל, תוספת שכר בשיעור 7.25%. תוספת זו נובעת מההצמדה של שכר העובדים להסכמי המסגרת בשלטון המקומי. בהסכם נקבע גם כי שכר עובד חדש בחברות העירוניות לא יפחת משכר המינימום במשק, ובכל מקרה יהיה גבוה ממנו ב-5%. עוד נקבע כי העובדים יזכו לתוספת ותק של 1% לכל שנת עבודה. בנוסף לכך, ההסכם קובע כי לעובדים עם ותק של שנה ומעלה יופרש מדי חודש סכום לקרן השתלמות, כאשר 7.5% מגובה השכר להפרשות יופרש על חשבון המעסיק ו-2.5% על חשבון העובד. הוסכם גם כי ההפרשות לקרן הפנסיה יושוו אף הן לנהוג בשלטון המקומי, ויגיעו ל-20.5%.

כמו כן, ההסכם משווה את תנאי השי לחג לזה שמקבלים עובדי העירייה בראשון לציון, וקובע גם כי העובדים יקבלו קצבת ביגוד שנתית, קצובת רכב, דמי הבראה וכן מכסת ימי מחלה וחופשה כפי שנהוג בתעריפי השלטון המקומי. הנהלות החברות הסכימו כחלק מההסכם ליזום על חשבונן פעילויות חברה ורווחה שונות כגון ימי גיבוש והשתלמויות לטובת העובדים. ההסכם קובע באופן רשמי הכרה בוועד העובדים וההסתדרות כנציגי כל עובדי החברות. כחלק מכך, התחייבו ההנהלות לפעול באופן שקוף ובהידברות עם ארגון העובדים בכל הנוגע לתנאי העסקתם הנוכחיים והעתידיים.  יו"ר ועד העובדים בחברה העירונית, אתי וינטרוב, מסרה: "נעשה פה מעשה היסטורי. אנשי מרחב ראשון לציון בהסתדרות הצליחו לאגד אותנו ולדאוג עבורנו להסכם קיבוצי לו ייחלנו זמן רב, ועל כך אנו מודים להם".