לראשונה הסכם קיבוצי בענף ראיית החשבון; שביתה במוסדות התרבות בחולון

ההסתדרות חתמה אתמול (ראשון) על הסכם קיבוצי ראשון בענף ראיית החשבון יחד עם ארגון העובדים בפירמה הרבלאומית EY (ארנסט אנד יאנגקוסט פורר גבאי את קסירר). ההסכם יהיה בתוקף עד 2022 ויחול בחברה בה מועסקים כ-1,900 עובדים רואי חשבון, מתמחים ועובדי מטה ואדמיניסטרציה.

העובדים יהיו זכאים לקרן השתלמות עם הפרשות מעסיק של עד 5%. הזכאות לקרן ההשתלמות היא לעובדי מטה ואדמיניסטרציה שהשלימו שנתיים של עבודה או למי שסיים התמחות (אחרי שנתיים). כל עובד עם ותק של שנתיים ומעלה בחברה, יהיה זכאי גם למימון רובד בסיסי של ביטוח בריאות, בהתאם להסדר הביטוח הקולקטיבי שתציג החברה. עוד סוכם כי העובדים יהיו זכאים לדמי מחלה בשיעור מלא (100%) כבר מיום ההיעדרות הראשון. מכסת ימי החופשה השנתית תגדל בהתאם לדרגת העובד ובנוסף כלל העובדים יהיו זכאים לכמה ימי חופשה נוספים.

 2017-07-03_211337

כך למשל, בתקופת בחינות המועצה בה יקבלו 5 ימים על חשבון המעסיק. ביחס לרף התחתון של שכר המינימום, בשנה הראשונה להעסקתו של עובד שכר המינימום יהיה לכל הפחות ב-4% גבוה יותר משכר המינימום, כלומר לא פחות מ-5,500 שקל. שכר הבסיס של עובדים מתמחים שהשלימו שנת סטאז' אחת יעודכן במהלך תקופת ההסכם בשתי פעימות, כך שעם חתימת ההסכם שכרם יועלה בשיעור אחיד של 2.5% ובעוד שנה שכרם יעודכן שוב, באופן שיבטיח כי השכר הממוצע של עובדים אלו לא יפחת מ– 6,600 שקל. עוד העובדים יהיו זכאים לתוספות שכר שתינתנה מדי שנה בחודש אוקטובר.

עובדי החברה לפיתוח תיאטרון מוסיקה ומחול בחולון, המאוגדים בכוח לעובדים, החלו אתמול לשבות במוסדות התרבות בעיר למשך שלושה ימים. 450 העובדים משביתים לסירוגין את מוסדות התרבות בעיר לפני כשבועיים. המוסדות המושבתים: תיאטרון המדיטק, מוזיאון העיצוב, הספריה המרכזית וכל סניפיה, סינמטק חולון, המוזיאון לקריקטורה, המרכז לאמנות דיגיטלית, תיאטרון חולון, טיפ טף ומוזיאון הילדים.

לפי הודעת הוועד, כל הפעילויות המיועדות למרכזים אלה לרגל תחילת החופש הגדול מבוטלות: ביקורי קייטנות במוזיאון הילדים ובמוזיאון הקומיקס, שעות סיפור בספריות ואף ומרחב המדיטסט מרחב לסטודנטים לתקופת המבחנים ועוד. העובדים דורשים מזה שנתיים לחתום על הסכם קיבוצי. מו"מ רצוף משברים מתקיים בין הצדדים, אבל מכוח לעובדים נמסר כי "העירייה הייתה נכונה לתוספת של שקל אחד לשעה לעובדים המשתכרים שכר המינימום לשעה, והתנתה זאת בפיטורי עובדים, ובמחויבות של העובדים 'למכור יותר כרטיסים'".