בכנס השנתי של ׳אקדמיה לשוויון׳: על השמאל המתעורר בעולם ובישראל

מאות אנשי הסגל הבכיר והזוטר באוניברסיטאות ובמכללות קיבלו בשבוע שעבר עלון להתארגנות ומידע לקראת אספת החברים השנייה של אקדמיה לשוויון. לאחר שסמינר הקיבוצים ביטל את ההזמנה לחדרים לאירוע (החלה הפעלתו של ה"קוד האתי" טרם אישורו), הוחלט לקיים את הכנס ביום חמישי 27 ביולי בין השעות 16:30 ל-20:30 בבית הספר מנשר (דוד חכמי 18, תלאביב) האסיפה פתוחה לחברי ארגון המרצים מהשמאל ולמתעניינים.

2017-07-03_211306

האסיפה השנתית של אקדמיה לשוויון שנערכה אשתקד בקרן רוזה לוקסמבורג בתלאביב (צילום: אקדמיה לשוויון)

בקיץ 2015, יותר מחמישים אקדמאים ואקדמאיות מכל הארץ ומחו״ל, ממגוון דיסציפלינות, אוניברסיטאות ומכללות התכנסו לדון בשאלות בוערות, כגון: "איך אנו רואים את עתידה של מערכת ההשכלה הגבוהה? כיצד נעמיד את איהשוויון על סדר היום של ההשכלה הגבוהה? האם ניתן לפעול בסולידריות בתנאים הקיימים? האם נוכל לפעול בסולידריות עם האקדמיה הפלסטינית ולהתנגד למעורבות האקדמיה הישראלית בכיבוש? מה עושים מול תופעות של השתקה והתנכלות על בסיס דעות פוליטיות?" מאז יולי 2015 התגבשו המשתתפים כקבוצת פעילים תוססת בארץ ובחו״ל. אשתקד נערך הכנס הראשון של אקדמיה לשוויון בהשתתפותם של כ-150 מרצות ומרצים.

מאקדמיה לשוויון נמסר כי "האספה השנתית היא אירוע חשוב ביותר בעיצוב הזהות, המיקוד והפעולה שלנו כארגון. בקרב אקדמאים, פיתוח היכולת להסכים, לשתף פעולה, ולפעול יחד אינה עניין של מה בכך, ומטרת האסיפה היא לפתח יכולת זו. האספה השנתית השנייה עומדת בסימן של המשך התרחבות: אנחנו כבר למעלה מ-350 חברים. השנה עסקנו בסוגיות מרובות ומגוונות; למשל, רק לאחרונה הרעישה הצעת 'הקוד האתי' של בנט וכשר את הקהילה

האקדמית בישראל, ובימים אלו פרשת חטופי תימן המזרח והבלקן מעוררת דיון סוער. אלה שתי דוגמאות לצורך שלנו לבחון את פוטנציאל ההשפעה שלנו, ולאמץ דרכי פעולה שיאפשרו לנו להשיג מטרות קונקרטיות. להערכתנו, בשנים הקרובות לא תיפסקנה ההתקפות על מרחבי השוויון והחופש שנותרו באקדמיה הישראלית. זוהי סיבה חשובה, אם לא יחידה, לטפח בקרבנו ערנות, מעורבות ויעילות". כמו כן, במסגרת האסיפה השנתית ייבחר הוועד, המנהל את הארגון בין האספות השנתיות.

בין הסדנאות הרבות שיתקיימו במסגרת הכנס השנתי: "פרקטיקה של בניית קהילה והתארגנות", "פיתוח אסטרטגיה לאקדמיה לשוויון בנושא אלימות מגדרית במרחב האקדמי", "אסטרטגיה: שמאל מתעורר בעולם – ובישראל?",  "אסטרטגיה לאקדמיה לשיווין: זירות פעולה", "אקדמיה ופוליטיקה", "מה עושה הניאוליברליזם האקדמי לפריפריה האקדמית?" ו"אפליה והדרה באקדמיה האם יש בסיס למאבק משותף של קבוצות שונות?".

הכנס של אקדמיה לשוויון בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/127696437818911

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב