לראשונה הוכרז סכסוך עבודה במספנת חיל הים בגלל איומי הפרטה

לראשונה, עובדי מספנת חיל היום הכריזו סכסוך עבודה ומתכוונים לנקוט בצעדים ארגוניים. זאת, בעקבות צעדים חד צדדיים מצד ההנהלה המעוניינת להפריט הטיפול בכלי השיט, תוך פגיעה בשכרם ובביטחונם התעסוקתי של מאות העובדים. אתמול (ראשון) הקימו ארגון עובדי צה"ל וועד המספנה מטה מאבק לנושא שיודיע על הצעדים הצפויים בימים הבאים.

2016-05-30_203103

עובד במספנת חיל היום בחיפה (צילום: חיל הים)

מוועד העובדים נמסר כי הסכסוך הוכרז בעקבות ניסיונות מצד מנהל המספנה החדש, אל"מ דודי יוסף, לפגוע בעבודה המאורגנת וכן בשל צעדים חד צדדיים מצד ההנהלה בהם הוצאת עבודה שנעשתה עד כה על ידי אזרחים עובדי צה"ל – לקבלנים, פגיעה בשכר העובדים והפסקת בדיקות הדם לניטור חומרים רעילים. עוד נמסר מהוועד כי ההנהלה מסרבת לשבת למו"מ עם העובדים.

יו"ר הוועד, ניסים אלימלך, אמר כי "מדובר בעבודות שניתנות לגורמים ששירתו פעם בחיל הים ובמספנה ועכשיו עושים את אותם עבודות מחוץ לצבא במסגרת פרטית למטרות רווח על חשבון משלם המיסים. מנהל המספנה מוכן להגדיל את עלויות העבודה בצורה ניכרת. הקבלנים הללו מקבלים כספים באופן מופרז בצורה ניכרת לעומת עלויות העבודה במספנה עצמה. מבזבזים הון עתק על חשבון הציבור ומקבלים תמורה דלה ביותר.