לקראת שביתה: משרד החינוך מחייב ללמד את עובדי הוראה שנמצאים בקבוצות סיכון

המדינה הגישה הבוקר (שישי) לבית הדין לעבודה בקשה לצו מניעה נגד הסתדרות המורים, כדי למנוע שביתה עם פתיחת שנת הלימודים בעוד ארבעה ימים. זאת, בעקבות הכרזתה של הסתדרות המורים על סכסוך עבודה בנושא עובדי ההוראה הנמצאים בקבוצת הסיכון, ואיומיה למנוע את פתיחת שנת הלימודים אם לא יימצא עבורם פתרון הולם. יצוין שהמדינה מחייבת עובדי הוראה שנמצאים בקבוצות סיכון ללמד מבלי למצוא פתרון עבורם.

תחנת בדיקת קורונה של מד"א (צילום: מד"א)

הסתדרות המורים הכריזה השבוע על סכסוכי עבודה בעקבות פערים מול הממשלה בשלוש סוגיות: פנסיות, דמי מחלה, ועובדי ההוראה שבסיכון. ואולם, ההסתדרות והאוצר הגיעו להסכמות בנושא הפנסיה ודמי המחלה למורים, אך טרם נמצא פתרון למורים שבסיכון לחלות בקורונה, ולכן לא יכולים להגיע לעבודה.

במכתב ששיגרה אתמול הורתה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, למורים בסיכון שלא ללמד מחוץ לכותלי בית הספר כדי להגן על בריאותם. "ההסתדרות דורשת ממשרד החינוך לדאוג כי פעילות מוסדות החינוך תתבצע, באופן שיבטל או ימנע את חשיפתם של מנהלים ועובדי ההוראה לאחריות נזיקית ו/או פלילית", נכתב. לדבריה, "לאחרונה אנו מקבלים מידע לפיו, במספר רשויות ברחבי הארץ, הודיעו למנהלים כי הלימודים יתנהלו מחוץ לכותלי בית הספר, מבלי להתייחס לעובדה שזה יגביר את חשיפתם של המנהלים ועובדי ההוראה לאחריות".

עוד על תחילת שנת הלימודים בגיליון השבוע המיוחד של "זו הדרך", עמ' 3, 5, 6 ו-10:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/08/G34_2020.pdf