למרות אישור הצבא: תושבי שלוש התנחלויות מנעו את עבודות המסיק מחקלאים פלסטינים

תושבי ההתנחלויות שערי תקווה, אלקנה ועץ אפרים שבשטחים הכבושים מנעו הבוקר (רביעי) מתושבים פלסטינים את הגישה לאדמותיהם במסגרת המסיק השנתי. הם הודיעו כי "לא יאפשרו בשום מחיר את קיום המסיק בזמן המלחמה".

לפנות בוקר התייצבו עשרות מתנחלים והודיעו לצה"ל, שאישר את המסיק, כי יחסמו בגופם את כניסה של החקלאים הפלסטינים. בעקבות מעשה הבריונות הודיעו חיילי הכיבוש כי המסיק שתוכנן להיום – מבוטל, ויתקיים ככל הנראה בהמשך השבוע בליווי של כוחות משטרה.

כמו כן, המתנחלים הפיצו כרזה בהתנחלויות תחת הכותרת "זה ייגמר בדם" שקוראת לתושבים להגיע היום ומחר להשתתף בחסימת המוסקים הפלסטינים. יצוין שאמש עשרות מתנחלים  הפגינו מול ביתו של מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, בעקבות החלטת צה"ל להאריך בשבועיים את האישור שמאפשר לפלסטינים למסוק זיתים. ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) הגיעה למחאה שהתקיימה מול ביתו של האלוף ואמרה "חייהם של תושבי יהודה ושומרון פשוט מופקרים בשל המדיניות המעוותת של האלוף שמתעדף את שגרת חייהם ואיכות חייהם של אויבינו לצד הרדיפה אחרי ילדינו – נערי הגבעות, על פני הביטחון שלנו".

יצוין שגם תושבי הקיבוץ הדתי מירב שבגלבוע מנעו ביום ראשון את כניסתם של פלסטינים למטעי הזיתים שבבעלותם, על אף החלטת צה"ל לאפשר זאת. עשרות מאנשי הקיבוץ נמצא סמוך לגדר ההפרדה, חסמו את אחד המעברים בגדר על מנת למנוע כניסת מוסקים מנפת ג'נין. מדובר בשטחים שנמצאים מעבר לגדר ההפרדה בגדה שתחת כיבוש ישראלי ובבעלות פלסטינית, והמסיק אושר על-ידי האלוף פוקס.

מניעת המסיק הבוקר היא חלק מפעולות רבות הננקטות בידי מתנחלים רחבי הגדה נגד החקלאים הפלסטינים. על פי יש דין מאז תחילת המלחמה, המתנחלים והצבא מונעים כמעט לחלוטין מפלסטינים בגדה המערבית למסוק את עצי הזית שלהם. "לעומת זאת, את המתנחלים שגונבים את הזיתים מעצים של פלסטינים הצבא דווקא לא עוצר".  ארגון זכויות אדם פנה לפני כחודש וחצי למפקד פיקוד מרכז ולמפקד המשטרה בגדה בדרישה דחופה להגן על חיי התושבים הפלסטינים ורכושם מפני אלימות מתנחלים ולאפשר להם לקיים את המסיק ללא הפרעות.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125606