לחצי ח"כים ביש עתיד נשאו פרי: היועמשי"ת החליטה להעמיד לדין את ח"כ כסיף

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה דחתה את טענותיו של ח"כ עופר כסיף (חד"ש), והחליטה בהתאם להמלצת פרקליט המדינה להעמידו לדין "בגין תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות", כך פרסם היום (חמישי) דובר משרד המשפטים. זאת, בעקבות אירוע שתרחש במאי 2022 בדרום הר חברון בשטחים הכבושים, אזור אשר הוכרז כשטח צבאי סגור בעקבות פסיקתו של בית המשפט העליון, אשר התיר למדינה להרוס מבנים בכפרים במאספר יטא.

על-פי כתב האישום, כסיף ביקש מעוזרו הפרלמנטרי, עידו חנין, להסיע את רכבו למתחם ההפגנה, אך כוחות הכיבוש עצרו אותו. אז כסיף החל לנהוג בעצמו וטען באוזני פקד דור אמיתי שחסינותו מאפשרת לעבור לשטח ההפגנה. בין השניים התפתחו חילופי דברים קשים ולטענת הפרקליטות כסיף תקף את אמיתי. עו"ד דניאל חקלאי, פרקליטו של כסיף, מסר בתגובה: "הודעת דוברת משרד המשפטים שגויה, לצערי. בכתב האישום נטען שמדובר בתקיפת שוטר אחד בנסיבות מחמירות ולא בתקיפת שוטרים בלשון רבים. כך או אחרת, כסיף כופר באשמה ואנו נפרוש את נימוקי הכפירה בבית המשפט".

יצוין שמספר ימים לאחר ש"ישראל ביתנו" לא הצליחה לסלק מהכנסת את ח"כ כסיף בגלל התנגדותו למלחמה בעזה, המקארתיזם עבר לידיה של "יש עתיד". ח"כ רון כץ (יש עתיד) שלח מכתב ליועצת המשפטית בו הוא דורש, יחד עם עמיתיו לסיעה מאיר כהן ומיקי לוי, לזרז את ההליכים המשפטיים נגד ח"כ כסיף במטרה להוציאו מהכנסת. "את ח"כ עופר כסיף צריך להדיח מהכנסת, ואפשר להדיח מהכנסת, רק צריך לעשות את זה בדרך הנכונה. את כסיף חייבים להדיח בעקבות תקיפת שוטר, ללא קשר לעובדה שחתם על עצומה מתועבת הקוראת להעמיד את ישראל לדין על רצח עם", אמר ח"כ כץ. ב-19 בפברואר האחרון הצעת הימין להדחת ח"כ כסיף מהכנסת לא עברה. זאת, בהיעדר הרוב הדרוש של תומכים. 85 חברי כנסת הצביעו בעד ההדחה, 11 התנגדו ו-24 נעדרו ממנה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127546/