לאחר שבועיים הסתיימה השביתה באפקון; סכסוך עבודה בלאומי קארד

עובדי אפקון שירותי אוטומציה שבו אתמול (שלישי) לעבודה סדירה, וזאת לאחר שבועיים של שביתה שבה הם פתחו בעקבות מחלוקות עם ההנהלה במשאומתן לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

אפקון שירותי אוטומציה שייכת לקבוצת שלמה ומעסיקה כ-300 עובדים. החברה עוסקת במתן שירותי בקרה ואוטומציה למוסדות, מפעלים ולארגונים גדולים, ובמהלך השבועיים האחרונים שובשו השירותים שהיא מעניקה לרשות הנמלים, לרשות שדות התעופה, לרכבת ישראל ולעוד חברות וגופים גדולים במשק. רוב עובדי החברה התאגדו בהסתדרות הכללית לפני כשנתיים.

2018-07-18_194115

משמרת מחאה של עובדי אפקון בעת השביתה (צילום: ההסתדרות)

על סיום השביתה סוכם ביום שני בדיון שהתקיים לפני שופטת בית האזורי לעבודה, יפית זלמנוביץגיסין. עוד סוכם כי הצדדים יחדשו את המשאומתן להסכם קיבוצי ויעדכנו בעוד כשבועיים את בין הדין האזורי לעבודה אודות ההתקדמות בדיונים אלה.

הבוקר הוכרז סכסוך עבודה בלאומי קארד, על רקע הניסיונות בחודשים האחרונים לגבש הסכם קיבוצי חדש. היועץ הכלכלי של ועד העובדים, פרופ' ירון זליכה, מסר בשם הוועד: "לאומי קארד היא חברה מצוינת, אולם מי ששוקל לרכוש אותה בטרם הושג הסכם קיבוצי עם העובדים, הכולל תנאי שכר ומענק מכירה המגיעים להם, שם את כספו על קרן הצבי".

ההסכם הקיבוצי בלאומי קארד הסתיים בחודש מארס האחרון ומאז מנסים הצדדים לגבש הסכם חדש, אך תוספות השכר המוצעות כמו גם מענק בגין מכירת החברה ונושאים סוציאליים נוספים נמוכים מדי לעומת דרישות הועד. אם לא תהיה התקדמות משמעותית בשיחות בשבועיים הקרובים, מתכוון הוועד להתחיל לנקוט בצעדים ארגונים.