לאחר האוניברסיטה פתוחה: נחתם הסכם במכללה האקדמית ת"א-יפו

לאחר האוניברסיטה פתוחה נחתם השבוע הסכם קיבוצי במכללה האקדמית ת"איפו. כך נמסר מכוח לעובדים. לדברי הארגון "ההסכמים משפרים את השכר והתנאים של העובדות והעובדים בשני המוסדות ומטפלים ברבות מה"מחלות" של צורת ההעסקה של סגל זוטר בארץ. למרות שיש עוד הרבה לאן לשאוף, החתימה על ההסכמים מוכיחה ביחד אפשר לעשות את זה. עובדות ועובדים מאורגנים משיגים שיפור בשכר ובתנאים, שלא יכלו להשיג בנפרד".

2015-01-22_205459

נעה לוי, ראשי ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת תלאביב, נואמת בעת אסיפה שנערכה עלידי חברי הארגון הסגל הזוטר של מכללה האקדמית ת"איפו בקמפוס שביפו (צילום: כוח לעובדים)

"אנו מסיימים עידן של חוסר ודאות תמידי במקום העבודה" הוסיפה חברת הוועד באקדמית, יעלה להברז. עוד הדגישה "אנו שמחים על חתימתו של ההסכם הקיבוצי השני בין האוניברסיטה הפתוחה ובין סגל ההוראה. ההסכם שישפר את שכרם ותנאיהם של העובדים באופן משמעותי, שיפור שהתווסף להישגים הגדולים של ההסכם הקודם". אמר שרון לוזון, חבר מועצת הסגל הזוטר באוניברסיטה הפתוחה. "אנו מברכים את סגל המכללה האקדמית ת"א יפו על ההסכם הקיבוצי הראשון שלהם, וקוראים לכל חברי הסגלים האקדמיים שטרם התאגדו, לקום ולעשות מעשה".

ההסכם קובע כי בכפוף לוותק והיקף משרה עובדות ועובדים יועברו למעמד של סגל עמית. פירוש הדבר: העלאה ממוצעת של % 16 בשכר בכפוף לדרגה, העסקה רציפה וצבירת הזכויות הנלוות: הבראה, ימי חופשה ועוד. עוד מעוגן בהסכם כי לסגל תשולם קרן השתלמות, מנגנון לביטחון תעסוקתי, ומנגנון איוש משרות פנימי .

כאמור, הסכם קיבוצי נוסף נחתם באחרונה גם באוניברסיטה הפתוחה האוניברסיטה הגדולה בישראל (כ-46 אלף סטודנטים), והועבר לאישור הממונה על השכר במשרד האוצר. במסגרת ההסכם החדש יזכו העובדים לתוספת ממוצעת של 11.6% במשכורתם, עדכון תעריפים (עבור בדיקת בחינות, ערעורים ועוד) הכללת המורים לאנגלית ומנחים לתואר השני במסגרת ההסכם הקיבוצי, ביטוח בריאות בהשתתפות ההנהלה ועוד. "אנו שמחים על חתימתו של ההסכם הקיבוצי השני בין האוניברסיטה הפתוחה ובין סגל ההוראה. ההסכם שישפר את שכרם ותנאיהם של העובדים באופן משמעותי, שיפור שהתווסף להישגים הגדולים של ההסכם הקודם". אמר שרון לוזון חבר מועצת הסגל הזוטר והוסיף "אנו מברכים את סגל המכללה האקדמית ת"א יפו על ההסכם הקיבוצי הראשון שלהם, וקוראים לכל חברי הסגלים האקדמיים שטרם התאגדו, לקום ולעשות מעשה".