לאחר ארה"ב וגרמניה: בהולנד מתארגנים פעילים ישראלים נגד המלחמה בעזה ולמען השלום

קבוצת פעילים ישראלים נגד המלחמה בעזה ולמען שלום ישראלי-פלסטיני הוקמה באחרונה בהולנד בשם "ישראלים למען השלום". זאת, בדומה לקבוצה הוותיקה יותר, בעלת אותו שם, הפועלת בגרמניה זה מספר חודשים ול"גוש נגד הכיבוש" הפועל בארה"ב.

הקבוצה הגרמנית, המפגינה מדי יום שישי מול בניין משרד החוץ בבירת גרמניה, תקיים ביום רביעי הקרוב מפגש פעילים שני בברלין. "ניפגש כדי לדון במצב הפוליטי בארץ לאור המלחמה הנוראה בעזה, ובמצב המידרדר גם בגרמניה, בה השתקה של קולות המתנגדים למדיניות של ממשלת ישראל מחמירה. בעיקר נדון במה אנחנו יכולים לעשות כקבוצה מאורגנת של פעילים, ונתחלק לקבוצות עבודה סביב נושאים", נאמר בהזמנה למפגש.

"לצערנו הרב, אין כל שיפור במצב הפוליטי בישראל ובמצב ההומניטרי בעזה. הלחימה עוד לא הופסקה, החטופים עוד לא הושבו, והאלימות כלפי התושבים הפלסטינים בשטחים הכבושים ממשיכה ואף מתגברת. המאבק שלנו למען שלום וצדק בישראל-פלסטין חייב להימשך. לכן, אנחנו קוראות להמשיך את העבודה המשותפת ולהרחיב את מעגל החברים", נאמר עוד.

יצוין שבתחילת פברואר נערך בברלין המפגש הראשון של הקבוצה בהשתתפות יותר מ-80 ישראלים תושבי גרמניה. "שמענו מארגונים בארץ איך אנחנו יכולים לעזור להם מכאן. דיברנו על הידרדרות השיח על ישראל-פלסטין בגרמניה, ועל ההשתקה שחווים אנשי שמאל המבקרים את מדינת ישראל. דיברנו גם על מה אנחנו מתכננים לעשות כדי להילחם בהשתקה הזו ולהשמיע קול חזק וברור נגד המדיניות הישראלית כלפי העם הפלסטיני ונגד התמיכה הגורפת שממשלות גרמניה מעניקות לישראל", נמסר אז.

כאמור, זה שבועות ארוכים עשרות ישראלים, יחד עם תומכים גרמנים, מפגינים מדי יום שישי מול משרד החוץ הגרמני בברלין תחת הכותרת "ישראלים למען שלום", המחאה המתמשכת נערכת בקריאה להפסקת אש מיידית ברצועת עזה והמפגינים נושאים כרזות בעברית, גרמנית ואנגלית עליהן נכתב "ישראלים למען הפסקת אש", "ישראלים נגד טיהור אתני", "די למלחמה", "רק שלום יביא ביטחון", "ישראלים נגד בכיבוש", "כולם תמורת כולם", "זכויות אדם לכולם" ו"הפסיקו את הטבח ברצועת עזה". כמו כן, המוחים קוראים לשחרור כל החטופים ולפתרון מדיני לסכסוך.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127115/