'ישראל ביתנו' לא הצליחה במזימה ועכשיו ב'יש עתיד' רוצים להדיח את ח"כ כסיף מהכנסת

האופוזיציה בשירות ממשלת הימין. מספר ימים לאחר ש"ישראל ביתנו" לא הצליחה לסלק מהכנסת את ח"כ עופר כסיף (חד"ש) בגלל התנגדותו למלחמה בעזה, המקארתיזם עבר לידיה של "יש עתיד". ח"כ רון כץ (יש עתיד) שלח אתמול (רביעי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בו הוא דורש, יחד עם עמיתיו לסיעה מאיר כהן ומיקי לוי, לזרז את ההליכים המשפטיים נגד ח"כ כסיף במטרה להוציאו מהכנסת.

נגד כסיף הוגש כתב אישום בגין תקיפת שוטר והוא ויתר על חסינותו ויועמד לדין. העונש המקסימלי לעבירה מסוג זה הוא עד חמש שנות מאסר ואם יורשע ייאלץ חבר הכנסת להתפטר ממנה.

"את ח"כ עופר כסיף צריך להדיח מהכנסת, ואפשר להדיח מהכנסת, רק צריך לעשות את זה בדרך הנכונה. את כסיף חייבים להדיח בעקבות תקיפת שוטר, ללא קשר לעובדה שחתם על עצומה מתועבת הקוראת להעמיד את ישראל לדין על רצח עם", אמר ח"כ כץ. הוא הוסיף "אין מקום לחברי כנסת קיצוניים שפוגעים בביטחון המדינה בכנסת ישראל, זו דרך ארוכה, אך תביא לתוצאה הרצויה באופן חוקי, עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

יצוין שביום שני האחרון הצעת הימין להדחת ח"כ כסיף מהכנסת לא עברה. זאת, בהיעדר הרוב הדרוש של תומכים. 85 חברי כנסת הצביעו בעד ההדחה, 11 התנגדו ו-24 נעדרו ממנה. חברי הכנסת שתמכו בהצעה ביקשו להדיח את כסיף משום שחתם על עצומה מקוונת בתמיכת העתירה שהוגשה נגד המלחמה ברצועת עזה בבית המשפט לצדק בהאג, בה דרום אפקירה טוענת כי ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה. בתחילת החודש אמר יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כי המהלך להדחת כסיף "יצר הרתעה בקרב חברי הכנסת".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127546