יותר מ-600 מפגינים השתתפו ב"צעדת החופש" הישראלית-פלסטינית

יותר מ-600 מפגינות ומפגינים לקחו אתמול (שישי) חלק ב"צעדת החופש" הפלסטיניתישראלית בקריאה לסיום הכיבוש ולעתיד של שלום, צדק ושוויון לשני העמים. המפגינים, חברי תנועת "לוחמים לשלום" המציינת בימים אלו עשור לפעילותה וחברי "עומדים ביחד" צעדו על כביש 60 לכיוון מחסום המנהרות. בחודשים האחרונים לוקחים מידי חודש מאות פלסטינים וישראלים חלק בהפגנות משותפות במחסום המנהרות שבשטחים הכבושים.

2016-07-16_220739

הזמרת מירה עווד, אתמול, ב"צעדת החופש" (צילום: לוחמים לשלום)

בהפגנה לקחה חלק גם הזמרת מירה עווד, ג'רי פוסטר ואליסטר ליטל, לוחמים לשעבר משני צידי המתרס במאבק המדמם וארוך השנים בצפון אירלנד. השניים ביקשו להעביר מסר לפעילים: "אתם לא לבד במאבק שלכם. המסע שלנו הוא לעשות הומניזציה זה לזה ולהבין זה את זה. אתם השראה לקהילה הבינלאומית". עוד אמרה בעצרת בתום המצעד נטע חזן, פעילה ישראלית בלוחמים לשלום: "כצעירה מזרחית, אני חשה חובה עמוקה לעמוד לצד אחיי ואחיותיי הפלסטינים. זהו מאבק על דיכוי. שיטת הפעולה של הממסד היא יצירת אויב משותף, הערבי, כדי לשלוט בנו. יהודים ומוסלמים עדיין חיים בעולם בשלום וכבוד הדדי. זה אפשרי. לכן אני כאן".

ראאד הדר, פלסטיני ממייסדי לוחמים לשלום, הוסיף בעצרת "לפני עשר שנים קבוצה של אנשים אמיצים החליטו לקחת אחריות על גורלם. שחררנו את כל האהבה והאנושיות שבנו, כדי להראות את החלום והתקווה. אנחנו עדיין מאמינים שהחיים לא יכולים להיות רק עוול, שנאה וייאוש. יש לנו את הנחישות, הרצון והאמונה לומר שאנחנו מסרבים להיות קרבנות. אנחנו מסרבים להישבר! ישנה דרך אחרת, בה נאיר נר של תקווה בשני צידי הסכסוך". יצוין שהשבוע הוקרן בפסטיבל ירושלים הסרט "מפרים את הסדר" של הבמאי סטיפן אפקון שמתעד את תנועת "לוחמים לשלום". גם אקפון השתתף אתמול בצעדה. ביום חמישי הקרוב, 21 ביולי, צפויה להתקיים הקרנה נוספת של הסרט על חומת ההפרדה בבית ג'אלה כחלק מהאירועים לציון עשור לפעילות התנועה הפלסטיניתישראלית המשותפת.

מחר (ראשון) ובחסות לוחמים לשלום, יתקיים בקרן רוזה לוקסמבורג, שדרות רוטשילד 11 בתלאביב, מפגש עם פוסטר וליטל, הלוחמים לשעבר בצפון אירלנד החל מהשעה 20:00. כמו כן, בחיפה יתקיים ביום שלישי הקרוב, 19 ביולי, מפגש עם פעילי "עומדים ביחד". מהתנועה נמסר "נשמע על הקמפיינים הציבוריים שהתנועה יוזמת בתקופה הקרובה: קמפיין פנסיה, קמפיין נגד הכיבוש, ועוד; ונחשוב איך מקימים כאן תנועה שתשפיע באמת, תבנה מלמטה התנגדות לכיוון המסוכן אליו צועדת החברה שלנו, ותציע תקווה". המפגש יתקיים בשעה 20:00, בקומה השנייה של פאב הסינקופה, רחוב כיאט 5, העיר התחתית בחיפה.

המפגש בחיפה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1060972973980960

האירוע בקרן רוזה לוקסמבורג בפייסבוק

http://bit.ly/29JhvO6