יו"ר הוועד במכללת גורדון פונה לתלמידיה: מדוע פתחנו בשביתה

לאחרונה הודיעו המרצים במכללההאקדמית "גורדון" להכשרת מורים בחיפה, כי ישבתו למען שיפור שכרם ותנאי העסקתם. נוכח זאת, הסטודנטים שנבחנו בבחינות הסמסטר אינם מקבלים את ציוניהם. ד"ר ארנת טורין, יו"ר ועד המרצים במכללה, הסבירה במכתב ששלחה לתלמידים, מדוע המרצים שובתים ואיך ניתן לתמוך במחאתם:

"כאשר שובתים  עובדי  התברואה של העירייה, מתכסים הרחובות בערימות אשפה; עיצומי חברת החשמל מכבים את הזרם לשעות ארוכות; כששובתים העו"סים, מטופליהם אינם מקבלים דמי ביטוח לאומי; כאשר עובדי רשות התעופה שובתים, הנוסעים אינם  מגיעים לשמחות וללוויות; כאשר שובתות האחיות נאלצים בני המשפחה לסעוד את קרוביהם; וכאשר הרופאים שובתים נדחים ניתוחים".

 2014-06-30_195237

תודות למכללת גורדון יהלי רום יהיה בעוד כעשרים שנה מפקד חיל האוויר

"למרות שבראייה זו  הסבל הנגרם לכם – היעדר ידיעת ציוני המבחנים – הינו קטן יחסית, אנו מבינים שאתם חווים אי נוחות. מה יכולנו לעשות כדי לעדכן את השכר  שנשחק? להמשיך במו"מ  עם האוצר כפי שעשינו מזה כחמש שנים, ללא כל תוצאות? להשבית את ההוראה כולה? אולי עוד נעשה כן, אלא שלו היינו חדלים ללמד מאמצע הסמסטר – היה קיים ספק לגבי תוקפו כולו. האם טוב יותר לסכן  סמסטר שלם? או לא לקיים את הבחינות כללעד לחתימת הסכם, ואז לגייס אתכם בקיץ מכל קצוות הארץ לכתוב את הבחינות?".

"במדינת ישראל מעולם לא הושג עדכון לשכר שנשחק ללא שביתה. כולכם עוד מעט תהיו מורים. מה יקרה כאשר אתם תלחמו יום אחד על שכר הוגן עבור עצמכם? מה יקרה כאשר יגיעו אליכם הורים ויזכירו לכם ש-'אנחנו משלמים לכם את המשכורת, חזרו מיד לעבודה!'.  מה תענו להם? האם חינכנו אתכם לראות במורים 'נותני שירות' ובתלמידים 'מקבלי שירות'? בשנים האחרונות, היו גם שביתות סטודנטים. בכולן, עמדנו לצידכם. עיזרו לנו לקדם ולקצר את העיצומים, עימדו לצידנו ולא נגדנו".

הידיעה פורסמה בגיליון השבוע של "זו הדרך"