יום הנכבה: חברי הכנסת של חד"ש הצטרפו לעקורי דאמון בניקוי בית הקברות

לציון יום הנכבה, שניים מחברי הכנסת של חד"ש, דב חנין ועבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת), הצטרפו אתמול (שבת) לעקורי הכפר דאמון ליום התנדבות בניקוי בית הקברות, שהוא השריד האחרון לכפר. כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד".

2015-05-17_200753

שניים מחברי הכנסת של חד"ש: דב חנין ועבדאללה אבו מערוף, הצטרפו בשבת לעקורי הכפר דאמון ליום התנדבות בניקוי בית הקברות (צילום: אל אתיחאד)

תושבי דאמון גורשו מהכפר במהלך המלחמה ב-1948. חלקם נותרו פליטים במדינות השכנות, אבל רבים מהם חיים עד היום בישראל, בכפרים וישובים אחרים. הם לא מורשים לחזור לכפרם, שכל מה שנותר ממנו הוא בית הקברות, לאחר שנהרס על ידי המדינה בשנת 1952. מחד"ש נמסר כי "חברי הכנסת חנין ואבו מערוף הגיעו ליום ההתנדבות בשרידי הכפר כדי להעביר מסר לתושביו העקורים ולכל הציבור: בלי הכרה בעוול ההיסטורי ובלי פעולה אמיצה לתיקון שלו, לא ניתן להגיע לפיוס אמיתי בין העמים". על כך הוסיף ח"כ חנין " הצטרפנו לעבודה ההתנדבותית יחד עם אזרחים ערבים שגרים בגליל – בכאבול, בטמרה, בכרמיאל – אבל לא יכולים לחזור לאדמותיהם ולכפרם דאמון שנהרס בשנת 1952. כך נראה עוול. יחד עם חברי ח״כ עבדאללה אבו-מערוף השתתפתי איתם ביום העבודה והזיכרון שהם קיימו במקום. הדרך לפיוס ולשלום עוברת בהכרה בעוול ובמעשים של תיקון אמיתי".