יוזם הדחתו של ח"כ עופר כסיף חושש שלא יהיה רוב בכנסת למהלך המקרטיסטי

יוזם הדחתו של ח"כ עופר כסיף (חד"ש) מהכנסת, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), חושש שלא יהיה רוב למהלך המקרטיסטי שבוע לפני ההצבעה במליאה. בריאיון שפורסם הבוקר (שלישי) באתר "סרוגים" אמר פורר "צריך לראות קודם שכל מי שהוא תומך, אכן יתמוך. אני גם מצפה לראות את יו"ר הכנסת – שלא חתם על המכתב – תומך. אני מצפה מראש הממשלה נתניהו שלא חתם על המכתב, תומך בהדחה".

"לפיד לפחות נתן חופש הצבעה. אני בקשר עם הח"כים ביש עתיד, וזה נכון שעוד לא כולם אישרו לי שהם יצביעו כמו שהם חתמו, אבל יש לא מעט שחתמו ועדיין תומכים בהדחה." פורר גילה כי בקרב חברי הכנסת בסיעת המחנה הממלכתי, השותפה בממשלת הימין, נותר סימן שאלה כיצד יצביעו: "אצל הסיעה של בני גנץ יש 'שקט רועם'. אפילו לא ניתן שם חופש הצבעה, ולכן חברי הכנסת מחכים כדי להביע את עמדתם."

בנוגע לשאלה האם לא מדובר במהלך סרק, מכיוון שממילא שופטי בית המשפט העליון יפסלו את ההדחה, השיב פורר: "לבית המשפט העליון יש את הזכות בחוק לדון בערעור על החלטת הכנסת. אנחנו נקבל את ההכרעה, זה לא קשור לעמדה שלנו". יצוין שנדרשות תמיכתם של 90 חברי כנסת כדי לאשר באופן סופי את המהלך המקרטיסטי.

בתוך כך, נמשכת החתימה על עצומה של המתנגדים להדחתו של ח"כ כסיף. גרסה ראשונה של העצומה בחתימתם של יותר מ-2,430 פעילים הוגשה לכל סיעות הכנסת.  העצומה נשלחה על ידי ארגון "זזים – קהילה פועלת" ונאמר בה כי הכוונה להדיח את ח"כ כסיף "היא התקפה על קולם הביקורתי של מתנגדי הכיבוש ודורשי השלום והשוויון. כל רגע שבו הליך ההדחה נותר תלוי ועומד – הרדיפה האנטי דמוקרטית נגד כולנו מחריפה".

לחתימה על העצומה: http://tinyurl.com/5d6ajnrt

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127207