חרף התנגדות ההנהלה: עובדי מפעל המתכת המ-לט רוצים להתארגן

עובדי מפעל המתכת המלט, הנמצא באזור התעשייה ציפורית הסמוך לנצרת עילית, מבקשים להתארגן בהסתדרות על רקע פרסומים הנוגעים למכירת מקום עבודתם והשפעת המהלך על עתידם. כך מסרה אתמול (רביעי) ההסתדרות.

2018-07-19_190322

מפעל "המלט" עוסק בתכנון, ייצור והפצה של מחברים וברזים להולכת גזים ונוזלים בתנאים קשים, במגוון רחב של סגמנטים: תעשיות אנרגיה, תחנות כח תעשיות כימיה ופטרוכימיה, תעשיות הסמיקונדוקטורים.

על פי הפרסומים, בכוונת קרן פימי, שרכשה את המפעל בשנת 2012, למכור את שליטתה במפעלהמייצר חלקי צנרת לתעשייה ומעסיק כ-560 עובדים. מאז נרכש המפעל על ידי הקרן, זינק שוויו ביותר מ-380% והוא נאמד ב-1.5 מיליארד שקל. כעת, עם מכירתו העתידית, חוששים העובדים לעתידם התעסוקתי, ועל כן מעוניינים לקדם מהלך התאגדות שיסדיר את זכויותיהם, מתוך רצונם לקבל תגמול ראוי על עבודתם.

בפניותיהם להסתדרות ציינו העובדים כי הם חשים שעל אף הרווחים העצומים, הם עצמם נשכחו ונותרו מאחור ללא קידומים והעלאות שכר, וזאת לצד חששות מהשפעת מהלך מכירה על תנאי פרנסתם וביטחונם התעסוקתי. העובדים וההסתדרות מסרו כי למרות רצון העובדים להתאגד, הנהלת המפעל בחרה למנוע מהם לקבל מידע על זכויותיהם והאפשרויות העומדות בפניהם, וחצצה בינם לבין נציגי ההסתדרות שהגיעו לשערי המפעל לחלק להם חומרי הסברה.