חרף גל המעצרים: תעאיוש ממשיכה לפעול בדרום הר חברון; ח"כ ג'בארין – זו רדיפה פוליטית

בית משפט השלום בירושלים התיר הבוקר (חמישי) לפרסום כי פעיל השלום שנעצר בשבוע שעבר בנמל התעופה בן גוריון הוא עזרא נאווי, ומעצרו הוארך עד יום ראשון. כמו כן, שני פעילים הנוספים שנעצרו השבוע במסגרת אותו מסע רדיפה הם גיא בוטביה מארגון תעאיוש, ופעיל בצלם נסר נוואג'עה, המתגורר בכפר הפלסטיני סוסיה שבדרום הר חברון.

2016-01-21_202213

מתנחלים חמושים נגד רועים פלסטינים ופעילי תעאיוש בדרום הר חברון (צילום: אקטיבסטילס)

פעיל זכויות האדם נוואג'עה נעצר על ידי צה"ל , שהעבירו לחקירה במחוז ש"י. לפי משפחת העצור, המעצר לווה באלימותאביו סיפר כי בסביבות שתיים לפנות בוקר הופתעו בני המשפחה כשכוח של צה"ל כיתר את הבית. "הבן שלי יודע לדבר עברית והוא שוחח עם אחד הקצינים לאחר שהפרידו אותו מכל שאר בני המשפחה והם אזקו אותו והחרימו את הטלפונים שלו ועזבו", אמר האב. "לא היה חיפוש בבית, רק לקחו את הטלפונים. אין לנו מושג למה הוא נעצר ועל מה. אני יודע שהבן שלי הוא פעיל בארגון זכויות אדם ולא קשור לשום דבר שיש בו פגיעה בביטחון ישראל או בכל אדם אחר".

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיב אתמול על המעצרים ואמר כי "הימין מנהל מערכה שמטרתה הפחדה, השתקה וסימון אויב חדש, פנימי, שיהווה חלופה לאיום האיראני שעיר לעזאזל לכישלונות המוחלטים של השלטון בכל התחומים". עמיתו לסיעה, ח״כ יוסף ג'בארין, הוסיף: ש"מעצרם של פעילי שלום נוספים, תחת איסור פרסום על פרטי החקירה, מצטרף לניסיון לייחס לפעיל הראשון שנעצר, עזרא נאווי, עבירה של 'מגע עם סוכן זר', וכל זאת כחלק ממסע רדיפה פוליטי. מדובר בקמפיין שנועד להשתיק ולשתק את הפעילים הישראלים המסורים שנאבקים בעוולות הכיבוש בשטחי סי, המוחלשים ביותר בשטחי הגדה".

עוד הדגיש ח"כ ג'אברין ש"הקלטות סתר ערוכות באופן מגמתי של עמותות ימין, אשר ממומנות מכספי הציבור של כלל אזרחי המדינה, הן כנראה התשתית לחקירה שכל תכליתה להרתיע פעילים ישראלים מלהאבק בכיבוש. רצוי שהציבור בישראל, יהודים וערבים, יידעו מה עושות כאן עמותות ימין יחד עם המשטרה הסרה למרותן הפוליטית: הן מנסות לחסל פעילות פוליטית לגיטימית של ארגון תעאיוש. האם דוברי העברית מבינים מה זה תעאיוש? תעאיוש בערבית פירושה לחיותיחד. זו התארגנות הקיימת משנת 2000 וכוונתה המרכזית לקדם שותפות בין שני עמינו, החיים יחד, על בסיס העקרונות של סיום הכיבוש, שוויון וכבוד הדדי. לא מפליא אותנו שהניסיון לשתק את התקווה לחייםיחד בשוויון מגיע מממשלה שאחד משריה הבכירים טוען שבני עמי הם לכל היותר "רסיס בישבנו" וראש הממשלה מסית השכם וערב כנגד עם שלם. מי שמתנכל לתעאיוש חיים יחד דן את שני עמינו לחיות לעד על חרבנו במלחמות אינסופיות".

יצוין שחרף המעצרים, ארגון תעאיוש ממשיך לפעול. פעיליו מסרו כי "בדרום הר חברון ממשיכים מתנחלים וכוחות הצבא להתעמר בפלסטינים, לפלוש לאדמותיהם, ולמנוע גישה של חקלאים ורועים לאדמותיהם. לנוכח מתקפה חסרת ביסוס המתנהלת בשבועיים האחרונים בתקשורת ובמערכת הפוליטית, נצא בשבת הקרובה, 23 בינואר, לפעילות כתמידנצא למספר מקומות באזור, כדי ללוות את התושבים לאדמותיהם, ולסייע להם לעמוד על זכויותיהם. ללא נוכחות של פעילים ופעילות, חקלאים רבים אינם זוכים לעבד את אדמותיהם". לדבריהם "יש קשר ישיר בין מספר הפעילים הבאים לעזור לחקלאים לבין יכולתם לחיות חיים תקינים". 

תאעיוש זקוק לתמיכה כספית להמשך פעילותו: תרומה כספית תסייע לכסות הוצאות שונות, כגון שירותים משפטיים, תחבורה, חומרי בניין וכלים חקלאיים.

http://www.taayush.org/?page_id=2