ח"כ תומא-סלימאן: המדיניות הניאו-ליברלית הדורסנית פוגעת בציבור וממשלת השינוי לא שינתה דבר

"משרד האוצר מנהל את כל משרדי הממשלה והדבר הזה לא יכול להימש", כך אמרה יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני בכנס "התשובה החברתית" שנערך בבית הוועד הפועל של ההסתדרות בתל-אביב. בכנס השתתפו חברי כנסת מכל הסיעות.

לדברי חרמוני תפיסת העולם של אנשי האוצר היא תפיסה שבאף מדינה מערבית כבר לא קיימת, "ההסתכלות היא על שורת האקסל המיידית בלבד, ללא כל חשיבה ארוכת טווח, ולכן השירות הציבורי בישראל מורעב ומפורק. אנשי האוצר, צעירים בני 30, עסוקים בלחבל בתוכניות שאנשי מקצוע ומומחים בתחומם בנו במשך שנים".

יו"ר ארגון העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, בכנס שנערך ביום ראשון בבית הוועד הפועל של ההסתדרות (צילום: איגוד העו"סים)

 

עוד הוסיפה חרמוני שבעשרות השנים האחרונות נהוגה בישראל מדיניות כלכלית של צמצום ההוצאה הציבורית והפרטה נרחבת של שירותי הרווחה, החינוך, הבריאות, התחבורה והשיכון לידיים פרטיות או חברות למטרות רווח שנסחרות בבורסה. "אם לא נדאג לקדם את האוכלוסיות המודרות, ונעניק להן שירותים איכותיים ועשירים, מדינת ישראל תמשיך להיות מקוטבת ושיעור האלימות בה יגבר. אנשים יאבדו תקווה", הדגישה.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) התייחסה לחולשה הפוליטית של הקבוצות המוחלשות, "קשה לייצר שינוי פוליטי. המדיניות הניאו-ליברלית הדורסנית בישראל, מדיניות ההפרטה, פוגעת בכל השירותים לציבור וממשלת השינוי פספסה את ההזדמנות לכונן שינויים דרמטיים בתחום".

לדבריה "חייבים להכניס את היד לכיס, להגדיל את הגירעון ולהשקיע בשירותים החברתיים. הגיע הזמן לבטל את שיטת המצ׳ינג שפוגעת באוכלוסיות החלשות ביותר". תומא-סלימאן הדגישה בדיון "נשים במקצועות 'הצווארון הוורוד' עושות עבודת קודש אבל קורסות תחת נטל העבודה ותנאי העסקה נצלניים במדינה שמשילה מעצמה יותר ויותר אחריות לרווחת אזרחיה, בעיקר אלו המוחלשים ביותר. הממשלות חייבות להגדיל את הגירעון התקציבי ולהשקיע במקצועות הללו."

 

סרטון – דברי ח"כ תומא-סלימאן בכנס "התשובה החברתית":

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/1130135947920211