המסיק פלסטיני-ישראלי ראשון לעונה יתקיים בשישי הקרוב בכפר עיזבאת טביב

מסיק פלסטיני-ישראלי המשוף ראשון לעונה יתקיים ביום שישי הקרוב (7.10) בכפר עיזבאת טביב שבנפת קלקיליה בשטחים הפלסטינים הכבושים. מקואליציית המסיק נמסר "השנה, אנו נכנסים לעשור השלישי לפעילותנו ומצפים ולהשתתפות רבה של פעילות ופעילים בעבודה משותפת שכם אל שכם עם אחינו-שותפינו הפלסטינים ברחבי הגדה המערבית".

"למרות ההתנכלויות והמכשולים, שיתוף הפעולה, רב השנים, הניב  הישגים לא מעטים  למסיקים ולעבודות החקלאיות. גם השנה לנוכח הקשיים וההתנכלויות  השתתפותנו בעבודות המסיק מבטאת את הזדהותנו עם העם הפלסטיני והחקלאים בכפרים הנאבקים על פרנסתם וקיומם", הדגישו.

מסיק פלסטיני-ישראל משותף, אשתקד, בגדה המערבית שתחת כיבוש (צילום: רבנים לזכויות אדם)

 

יצוין שהשנה החולפת מסתמנת כאחת השנים הקשות ביותר לעם הפלסטיני בעשור האחרון בגדה המערבית וברצועת עזה. בתקופת שלטון "ממשלת השינוי" חל זינוק במספר ההרוגים מירי חיילי הכיבוש, גדל מספר העצירים המנהליים כמו גם הריסות הבתים. התנכלויות ואלימות מתנחלים פורעים רובן אינן מטופלות על-ידי כוחות הביטחון.  "בעקבות המצב המסלים ברחבי הגדה המערבית אנו צופים התנכלויות וקשיים בעבודות המסיק השנה ולשם כך נערך מראש לכל תרחיש אפשרי", נמסר.

גם רבנים לזכויות אדם יפתח את עונת המסיק הפלסטיני-ישראלי בשישי 14 באוקטובר. "נצא ליום המסיק הראשון בכחודש וחצי של ימי עבודה במסיק. אלפים כבר לקחו בו חלק לאורך השנים, והיו שם להושיט יד לשותפינו, החקלאים הפלסטינים, העומדים בפני אלימות מתנחלים מצד אחד, ומן הצד השני – מול מציאות מתמשכת של כיבוש, נישול ודיכוי. כוח העזר של המתנדבים במסיק, מאפשר לחקלאים למסוק יותר זיתים, למצות את עונת המסיק, ולקיים את עצמם ואת כלכלתם בכבוד", הדגישו.

 

לפרטים נוספים והרשמה, באמצעות הדוא"ל: dmeinrath@gmail.com או manor12@zahav.net.il