ח"כ תומא-סלימאן בפרלמנט האירי: המצור הוביל לקריסה הומניטארית בעזה

"המצור ארוך השנים הוביל לקריסה הומניטארית ברצועת עזה, והפתרון היחידי לסיום משבר זה הוא רק באמצעות הסכם מדיני אשר יבטיח את סיום המצור והכיבוש, והקמת המדינה הפלסטינית העצמאית", כך אמרה אתמול (חמישי) ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) במפגש שנערך בפרלמנט האירי, בבירה דבלין.

2018-11-16_173055

ח"כ תומאסלימאן, אתמול, בדבלין עם חברי הפרלמנט האירי (צילום: אל אתיחאד)

״אנחנו ממשיכים ביתר שאת את המאבק שלנו כנגד חוק הלאום, ונמשיך להרים את קולו של הציבור הפלסטיני בישראל מעל כל במה אפשרית בעולם כולו", הדגישה. המפגש נערך ארגון הסולידריות האירי עם פלסטין והשתתפו בו מספר חברי פרלמנט מכל הקשת הפוליטית. בשעות הערב נערך מפגש פומבי עם ח"כ תומאסלימאן בבית מלון במרכז דבלין ובמרכזו חוק הלאום הגזעני.

יצוין שח"כ תומאסלימאן השתתפה בשבוע שעבר בכנס הבינלאומי שהתקיים בבית הנבחרים הבריטי. בהשתתפותן של יותר ממאה חברות פרלמנט מכל העולם, הכנס נערך לציון  100 שנה להענקת זכות בחירה לנשים בממלכה המאוחדת. זאת, בתום מאבק של שנים של הפעילות סופרג'יסטיות – חברות בתנועת הנשים למען זכויותיהן.

"כשיש נסיגה בערכי הדמוקרטיה וזכויות אדםכפי שקורה היום בישראל – קשה יותר להגיע להישגים בכל הקשור לזכויות נשים", אמרה יו"ר הוועדה לקידום האישה ולשוויון מגדרי של הכנסתח"כ תומאסלימאן בנאומה בפרלמנט הבריטי שבלונדון.