ח"כ עודה מגנה בחריפות את ההסתה של ממשלת הימין: האש לא מבחינה בין יהודי לערבי

"אנחנו עומדים בפני טרור מציתים" כך אתמול (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח מסיבת העיתונאים המיוחדת שהתקיימה בחיפה. "אנחנו עומדים גם בפני הצתה" המשיך נתניהו, "וגם בפני הסתה להצתה. מבחינתנו זה היינו הך ואנחנו נפעיל את כל כובד משקלו של החוק נגד האנשים שנוקטים כךזה פשע לכל דבר, מבחינתנו זה גם טרור לכל דבר. אנשים יכולים להישרף, זה כבר קרה". את דברי ההסתה של ראש הממשלה גינו בחריפות חברי הכנסת של הרשימה המשותפת וראשי חד"ש ומק"י.

2016-11-25_162912

על כך הגיב אמש יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "במהלך היום הסוער הזה, עברתי מאולפן לאולפן בכדי לומר בבירור: זוהי מולדתנו ומחובתנו לשמור עליה. עכשיו הזמן לשלב ידיים, להתנדב, ערבים ויהודים, ולעזור לפנות את הקשישים ואת כל מי שצריכים עזרה. לכל חסרי האחריות שמנצלים את הרגע הכואב הזה לעסוק בהסתה במקום בהצלה, אנחנו נצטרך לעבוד לכבות את הלהבות שאתם מנסים להדליק עכשיו הרבה אחרי שהאש הממשית תכבה. דווקא בעיתות משבר זה הזמן לראות את המשותף ולעבוד ביחד להציל את המולדת היפה שלנו". "האש לא מבחינה בין יהודי לערבי. היו שריפות גם באום אל פאחם ובמקומות אחרים. לצערי, יש מי שהחליט לנצל את המצב הנורא הזה בשביל להסית ולהשתלח בציבור שלם. מי שאוהב את המולדת שלנו צריך להתמקד עכשיו בכיבוי השריפות ועזרה לנפגעים ולא בליבוי השנאה", הדגיש עודה. "עכשיו בואו נציל את מה שניתן להציל. אחרי זה אם יתברר שיהודי או ערבי נבזה עשה את המעשה הזה צריך לגנות אותו ולהעניש אותו בחומרה".

בריאיון בחדשות 2 עודה אף ניצל את הבמה כדי לגנות את ההסתה להצתות שהופיע ביממה האחרונה ברשתות החברתיות. "זו בושה וחרפה", אמר. "זה פוגע בכולנו, גם באבו סנאן וגם באום אל פחם. מי שעשה את הדבר הזה הוא אויב של כולנו. חייבים לרדת מההסתה הזו ולהירתם כולנו ביחד. לא חשוב הלאום, כי זה המקום של כולנו. אני בטוח שאנשים שפויים יהודים וערבים מבינים שאני מדבר מדם לבי כדי לעצור את זה. די עם ההסתה, ולנהוג באחריות".

מאוחר יותר מסר ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) "דיברתי עכשיו עם חברי לסיעה, איימן עודה, שגר בחיפה. שכונת מגוריו נמצאת תחת איום השריפה. איימן פרסם בשעות האחרונות קריאה לצעירים ערבים להתנדב במאמצי ההצלה. הוא אמר לי שהדבר הכי חשוב זה שכולנו, יהודים וערבים, נתלכד כדי להתמודד עם השריפות, נעזור זה לזה, ונפעל יחד. כמה חבל שיש פוליטיקאים שלא מוכנים לשמוע את הקול הזה, ובמקום שופכים שמן של שנאה לאש הגדולה. את הסיבות לשריפות ודאי שצריך לחקור. מקומם שיש כאלה שקובעים מהם הממצאים עוד לפני שהחלה החקירה. גם אחרי שהאש הממשית תדעך, עוד נצטרך להתמודד עם הנזק שהם עושים".

יצוין שהמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) הביעו אתמול צער על גל השריפות "ומביעות סולידריות עם התושבים שנתונים בלב האש ושחלקם איבדו את בתיהם, ופונו משכונותיהם. בזמן הזה חשוב לשלב ידיים של תושבי חיפה היהודים והערבים ולהפנות את כל המאמצים על מנת לכבות את האש ואש ההסתה ולבוז למסיתים שהם האויבים האמתיים של שני העמים".

"מי שכשל בהסקת מסקנות משריפת הכרמל בשנת 2010, והפקיר את שירותי כיבוי האש וההצלה כמו כל המערכות הציבוריות, עסוק בהסתה ובליבוי אש הגזענות והשנאה. אנו מברכים ומקדמים בברכה את כל היוזמות לארח את התושבים אשר נפגעו מהתפשטות האש. מק"י וחד"ש קוראות להפסיק לאלתר את ההסתה הזדונית, ולהפנות את כל המאמצים להצלת חיי אדם. ומדגישות שבמידה וישנן הצתות מכוונות אז יש למצות את מלוא חומרת הדין עם העבריינים", נמסר ממק"י וחד"ש.