ח"כ עודה: הם לא מפחדים מדגלים פלסטינים – הם מפחדים משותפות ערבית-יהודית

"הם לא מפחדים מדגלים פלסטינים הם מפחדים משותפות ערבית יהודית. הבסיס לשינוי פוליטי שיכול לעצור את הסיפוח, לסיים את הכיבוש ולבנות כלכלה שוויונית שדואגת למוחלשים, במקום להשקיע מיליארדים בשטחים". כך כתב יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בטור שפרסם באתר חדשות 12. ח"כ עודה התייחס לאלפים רבים שמחו במוצ"ש האחרון נגד ממשלת הימין בהפגנה של הקואליציה נגד הסיפוח והכיבוש בכיכר רבין. ההפגנה התקיימה לציון 53 שנה לכיבוש של רצועת עזה, הגדה המערבית, סיני, רמת הגולן ומזרח ירושלים ובדרישה לעצור את תוכנית הסיפוח מבית היוצר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ שאומרה לצאת לפועל בחודש הבא.

מפגינים נגד הסיפוח והכיבוש בכיכר רבין במוצאי שבת שעבר (צילום: אקטיבסטילס)

לדברי ח"כ עודה "מזמן לא נראתה פה קואליציה מגוונת כל כך של מפלגות וארגונים ששיתפו פעולה סביב נושא אחד. אלפי ערבים ויהודים הגיעו מנצרת, חיפה, באר שבע, אום אל פחם, והשכונות סביב כיכר רבין כדי לעצור את הסיפוח ולהפגין נגד הכיבוש ובעד שלום ודמוקרטיה. אבל בעוד תמונות של מאבקים משותפים מכל העולם מעוררות בנו תקווה, בקרב הימין הגרסה המקומית הרימה קול זעקה".

אך "מוקד הזעזוע התורן היה דגלי פלסטין שהונפו המהלך ההפגנה דבר שצריך להיות מובן מאליו בכל הפגנה מדינית עם אזרחים ערבים. מי שהרים את הדגלים בגאווה היו פעילי חד״ש, הבית הפוליטי שלי עוד מילדות. אותם פעילים לא רק השמיעו דרישה להקים מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, הם גם הביעו בדרכם חלק מהזהות הלאומית הקולקטיבית שלנו אל מול ניסיונות מחיקה ממושכים". ח"כ עודה הדגיש ש"בדרך של שותפות אין צורך שנסכים על הכול. מספיק שנסכים על הרוב, ונדבר בפתיחות על מה שנשאר בזמן שאנחנו נאבקים כדי לתקן עוולות מיידיות. האלפים שהגיעו לכיכר רבין במוצאי שבת היו רק ההתחלה".

לטור המלא של ח"כ איימן עודה:

https://www.mako.co.il/news-columns/2020_q2/Article-479d02b4fef9271026.htm

עוד על ההפגנה שנערכה במוצ"ש בכיכר רבין, בשער ובשער האחורי של גיליון "זו הדרך" האחרון:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G24_2020.pdf