ח"כ עודה: הבעיה של חלק גדול מהשמאל זה שאין לו את האומץ להיות שמאל אמיתי

"הבעיה של חלק גדול מהשמאל זה שאין לו את האומץ להיות שמאל אמיתי". כך אמר אתמול (שלישי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) ב"ועידת ישראל לדמוקרטיה 2021", של עיתון "הארץ" והקרן החדשה לישראל. עוד הוסיף "כשדיברו עלינו בזמנו היה להם קושי לקבל ערבים זקופי קומה אך כשנתניהו קיבל את רע"מ הם דווקא הסכימו".

ח"כ איימן עודה בשיירת המחאה שנערכה ב-28 באוקטובר כדי למחות על אוזלת ידה של הממשלה במיגור הפשע בחברה הערבית (צילום: זו הדרך)

 

לשאלה האם משמעות דבריו היא שהימין נתן הכשר להשתתפות ערבים בפוליטיקה הישראלית השיב עודה: "זו חלק מהתמונה, אבל לא כולה. היו ערבים בממשלות ישראל, כולל שר ערבי. השאלה היא איזה ערבי הם מקבלים". לדבריו, בישראל מקבלים פוליטיקאים ערבים שמבקשים לקדם סדר יום אזרחי קונקרטי, "ערבי שמתנהג כמו נתין ולא כמו אזרח". לדבריו, "אני אזרח בזכות שמדבר על שלום, כיבוד, צדק חברתי ודמוקרטיה" ולא מתעסק רק בעניינים מוניציפליים.

כשנשאל מדוע הצביע נגד תקציב המדינה, השיב עודה: "רוצים לעשות מאיתנו מן ש"ס… אומרים תטפלו בסוגיות שלכם ותעזבו את הכלל… ש"ס בממשלה מ-1984, הם תפסו משרדים חשובים, דרעי אדם חכם, אבל המצביעים של ש"ס נמצאים באשכולות 4-1 הנמוכים אחרי כל כך הרבה שנים בשלטון. גם אנחנו באותם אשכולות, אבל לא בשלטון".

עודה התייחס למדיניות הממשלה בסוגיה הפלסטינית, והדגיש "תחת ממשלת השינוי הזו מה שקורה בקרב העם הפלסטיני, לרבות ירושלים המזרחית, זה חיסול האופק". לדבריו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן "שותק מול הממשלה", וכך עושות גם מרצ ומפלגת העבודה, "פרט למוסי רז שעומד על העקרונות שלו".

 

סרטון – ח"כ עודה איימן, אתמול, ב"ועידת ישראל לדמוקרטיה 2021":